CB 400 four
Re: CB 400 four
Vanmiddag het blok schoongemaakt, koppelingskabel vervangen en het blok gespoten. Verder ff nieuwe spiegels er op gezet.
foto's helaas niet meer beschikbaar
foto's helaas niet meer beschikbaar
Laatst gewijzigd door Ed Grimme op 27 mar 2012 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
beam me up, there is no intelligent life down here.

Vandaag heel wat gedaan. Donorzadel er op, tellers opgeknapt en tellerhouder gerepareerd. Bedrading nagekeken en nieuwe koplamp gemonteerd. Verder een andere kettingkast en kick starter er op gezet. Versnellingsmechanisme opgeknapt en vervangen.Spatbordsteun van het voorspatbord gemonteerd. Verder uitlaat van de donor helemaal opgeknapt, die kan er morgen op. Foto's helaas niet meer beschikbaar.
Laatst gewijzigd door Ed Grimme op 27 mar 2012 14:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Geweldig Ed wat ziet het er keurig uit. Werkt wel aanstekelijk was ook wezen kijken in Purmerend. Je moest de groetjes nog hebben.
Waar in Purmerend, bij Johan van fourdeel, of bij Frank ??? haha Ga je ook aan de gang Martin. Als je eenmaal begint hou je nooit meer op. Er staan heel wat 400, 500 en 550-jes te koop voor leuke prijsjes. Ben benieuwd.

Dat was bij Fourdeel. Maar eerst de ruimte en dan verder kijken. Maar vind ze zo gaaf die oudere CB''s
Afgelopen weekend de originele koplamp gemonteerd en de achterknippers opgeknapt. Verder hier en daar weer wat roest weggehaald. Fotootjes zijn opgeruimd van imageshack
Laatst gewijzigd door Ed Grimme op 27 mar 2012 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Ze worden steeds mooier Ed.
Straks word het nog zonde om er mee te gaan rijden(paraderen)
Schitterend

Straks word het nog zonde om er mee te gaan rijden(paraderen)
Schitterend
Weer een stapje verder. Zijkappen nu in de juiste kleur gespoten. Pfff prijzige verf zeg
(. Nieuwe stickerts er op en daarna mooi in de blanke lak. Zadel opnieuw overtrokken, moet het hier en daar nog even strak trekken. Voorlopig was dit het even. Misschien in de winter het blok nog een keer goed spuiten en dan is ie zover klaar. Hij wordt niet zo "nieuw" als de 750, maar een stukje authenticiteit is ook leuk. Dat wil dus zeggen dat ie best een paar gebruikssporen mag hebben. dat is ook deel van de charme. Natuurlijk ook even de laatste piccies.

Inmiddels weer wat verder. Van de rode "donor" voorwiel en voorspartbord gebruikt, die waren net ff een tandje beter. Verder gisteren het achterwiel en remmerij omgeruild, schoongemaakt, nieuwe blokken er in en opgepoetst. Verder van de donor een bijna nieuwe Marshall afgehaald en deze op de gele gemonteerd. Tenslotte nog de remklauw gereviseerd en nieuwe remolie in het systeem. We zijn klaar voor de eggrun. Na het weekend nog even het tellerframe vervangen en dan is ie voorlopig weer zover klaar. Hier een paar actuele fotootjes.

Zo mooi geel in het zonnetje. Fraai net als die andere.