Even voorstellen

Jepe

Even voorstellen

Bericht door Jepe » 13 nov 2017 21:10

Mijn naam is Jepe
Sinds juli heb ik een prima 97 carb model gekocht

Ik ben erg tevreden
Wel heb ik de voet steunen verlaagd , als oude man

Ik ben ermee naar zuid Frankrijk geweest met de motorclub en ben nu een 9000 km verder
Enige verdachte was dat de temperatuur niet verder kwam dan een kwart, thermostaat uitgebouwd : maar die ging normaal open en dicht .
Dus bij mijn carb model zie ik dit maar als normaal.

Tja heeeel zuinig is ie niet , maar ja het moet ergens vandaan komen.
Slechtste 1 op 12 ( bergen op zo snel als ik kan )
Normaal woon-werkverkeer 1 op14,5
Beste 1 op 16 ( snelweg 130+)

Nu heb ik vraag ik heb een Sc35A ( Nederland 97)
Wat is het verschil met SC35C , met name qua onderdelen

Gr Jp

Frank Switser
Site Owner

Re: Even voorstellen

Bericht door Frank Switser » 14 nov 2017 10:55

Allereerst welkom.
De verschillen tussen de A (1996-1997) en de C (1998) zijn zeer minimaal. Uit mijn hoofd vrijwel alleen iets met de koeling/thermostaat en de kleuren.
Let er wel even op dat er wel verschillen kunnen zijn met buitenlandse uitvoeringen. Er zijn 100pk-versies en versies met een ongeregelde katalysator geleverd (o.a. in Zwitserland).

Als jouw display van de thermometer in Juli niet boven een kwart is uitgekomen, dan is er wel degelijk iets mis. Hij moet echt tot bijna in het rode gebied kunnen komen.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Jepe

Bericht door Jepe » 14 nov 2017 21:03

Dank frank!

Superb

Bericht door Superb » 18 nov 2017 10:33

Hallo oude man en welkom alhier. Het verbruik herken ik wel. (En de voetsteunen). Ik heb vanaf aankoop mijn verbruik bijgehouden. Over 11.500 km is mijn gemiddeld verbruik 1:14,7 (ok wel met PC3, K&N filter, sportuitlaat en verwijderde katalysator).

En ja, de koelvloeistof meter gaat vlot naar het rode gebied als je langzaam rijdt, vooral bij warm weer.

Groeten

Karel66

Bericht door Karel66 » 20 dec 2017 14:45

Dag Jepe en de rest,

Ik ben ook nieuw op dit forum, lees net dit topic en dacht: dan kan ik me ook net zo goed hier aansluiten om me even voor te stellen.

Mijn naam is Karel (zoals je kunt zien), 34 jaar en wonend in omgeving Amersfoort. Ik heb al een tijdje een voorliefde voor Blackbirds en nu ga ik binnenkort een 1100 XX Super Blackbird uit '98 van mijn maat overnemen - prachtig beest! Kijk nu al uit naar alle mooie ritten! Moet nog wel het een en ander aan gebeuren, en daar gaat dit forum ook heel handig bij zijn. Ben niet per sé de beste techneut, maar is ook gewoon leuk om allemaal gaandeweg te ontdekken.

Nou ja, als nog nieuwer lid dan jou kan ik je niet namens het forum welkom heten, maar leuk om virtueel wat van jou en je BB mee te krijgen!

Gr, Karel

Superb

Bericht door Superb » 20 dec 2017 17:38

Ook welkom Karel,

Benieuwd naar je indrukken als je straks je BB ophaalt.

Groet

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 21 dec 2017 09:53

Welkom Karel!
En bij vragen of opmerkingen ben je natuurlijk zowel hier op het forum als bij mij in de zaak welkom!
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Karel66

Bericht door Karel66 » 21 dec 2017 15:49

Bedankt allebei! Ja, ben ook benieuwd. Hij staat nu in de garage van die vriend, maar ik ga 'em komend weekend of daarna ophalen. Ach ja, nu zie ik het, Frank! Je zaak in Purmerend, hè? Als ik eens een keer in de buurt ben, kom ik zeker even kijken!

Karel66

Bericht door Karel66 » 21 dec 2017 16:50

Hmm, en nu bedenk ik: ik kan je advies misschien wel gebruiken, Frank...

Ik moet de BB dus ophalen bij die maat van me, maar omdat ik het een en ander moet repareren/vervangen en het nog best een eind is (omgeving Groningen), ga ik denk maar een goede motoraanhanger regelen (dat durf ik met een aanhangwagentje natuurlijk niet aan). Heb voor mijn Peugeot nog geen trekhaak en vraag me af wat jullie zouden aanraden? Is er iets bijzonders waar ik op moet letten met die motoraanhanger? Ik had op deze website van Rameder denk wel een goede trekhaak gezien, maar wil zeker weten dat ik eentje van kwaliteit heb, zodat het allemaal gesmeerd loopt. Ik neem overigens aan dat een fietsendrager voor een bromfiets (die ik ook op deze site had gezien) echt niet geschikt is voor de BB, toch? Beter een speciale motoraanhanger van deze website huren denk (die ik hier op het forum heb gevonden). Goede ervaringen mee?

Alle tips zijn iig erg welkom - alvast bedankt!

Superb

Bericht door Superb » 21 dec 2017 18:19

Waar moet ie naartoe?

Plaats reactie