Ook thuis bij alle wat ik doe zoals lezen knutselen ed komt steevast een behoorlijke lamp erbij om het goed te kunnen zien.
De Blackbird heeft van zijn eigen ook geen denderende dashboard verlichting dus ook daarbij was het voor mij altijd een soort van inschatten hoever de tankinhoud was afgenomen of hoe hard ik daadwerkelijk aan het rijden was.
Het blauwe licht van de speciale dashboardplaten zijn in het donker ook niet veel beter afleesbaar dus ik was al geruime tijd op zoek naar een betere optie.
Bij de lokale electroboer een 1 meter RGB-ledstrip met een controller en afstandbediening gehaald en het knutselen kon beginnen.
De ledstrip is inkortbaar om de 3 leds waardoor ik op diverse plaatsen in het dashboard strips kon plakken en verbinden.
De controller is buiten het dashboard geplaatst met de infaroodontvangeroogje net boven het dashboard.
Tevens in de voeding naar de controller een spanningsregelaar geplaatst die de spanning strak op 12v houd om de led levensduur maximaal te houden.
Het resultaat is werkelijk geweldig en volledig naar smaak in te stellen, waarbij ook de intensiteit ook nog te regelen is.
Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar ik moet zeggen dat het resultaat van dit filmpje t.o.v. hoe het er in het echt uitziet 100% verschilt want het lijkt heel ongelijkmatig maar dat is het absoluut niet.
Hieronder de link:
https://www.youtube.com/watch?v=E9GchQcQIsc