Gelukkig niet teveel schade aan de motor(kleding) en de Rode Boll zelf, heb een paar dagen een beetje auw gehad aan/op de plekken in contact zijn geweest met de wereld.
Wat er precies mis ging weet ik niet zeker, een maatje die achter me reed heeft het ook niet zien gebeuren.
We rijden de autobahn op op weg naar huis en vlak voor de oprit zelf in de bocht sloeg voor mijn gevoel het voorwiel ineens weg.
Ik keek toen in een heel gemene zon en zag niet zo veel eigenlijk, dat gebeurd wel eens. Mijn maatje achter zag me ineens schuiven en een stuk hout wegschieten.
Het zou kunnen dat ik over een stuk hout / een tak ben gereden maar weet het niet zeker.
De motor is over het taartpunt de rijbaan opgeschoten en ik bleef op het taartpunt liggen. Gelukkig reed er niemand over de motor op de Autobahn of achterop mij.
Er ontstond direct een kleine file inclusief wat bijna ongelukken, gelukkig waren de Duitsers erg behulpzaam bij het optillen van de motor en deze naar de vluchtstrook duwen.
Op de vluchtstrook even wat bijgekomen en wat naar de schade gekeken die gelukkig leek mee te vallen. Het was even een gedoe om de eerste rijder te contacten maar ook daar hebben de Duitsers bij geholpen. Uiteindelijk ben ik maar op de Merel gestapt en zijn we toen we weer bij elkaar waren op weg naar Nederland gereden.
Schade voorzover ik weet nu:
- krassen rechter kuipdeel
- krassen rechterdeel topkuip
- krassen aan de uitlaat
- krassen op de rechter spiegel
- krassen op het voorspatbord
- slijtage aan de voorrem handel
- slijtage aan de rechterstuurdemper
- achterrem pedaal is verbogen
Verder geen ernstige dingen gelukkig.
Ploahtjuhs:

Google Earth: Plek van de duikeling