Wodan - even voorstellen

Stel jezelf eens voor
wodan

Re: Wodan - even voorstellen

Bericht door wodan » 08 mei 2010 13:06

Ik heb eens zitten meten en schatten, volgens mij IS het te doen, maar echt niet gemakkelijk.
Je zit redelijk ver van het blok verwijderd EN je kan heel moeilijk driehoeks verbindingen
in het frame gemaakt krijgen.
Als je zelf eentje persé zou willen, kan je het maken, maar tijd dat daar gaat inzitten,
dat gaat flink tegenvallen.
En wat is een gat in de kuip nu voor erg?
Zal makkelijker geboord zijn dan dat je zo een pasklaar frame geplaatst krijgt ;)

Ik hou van een uitdaging, maar enkel als ze zinvol is :D

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 11 mei 2010 09:05

Het probleem (marketingtechnisch), is dat weinig mensen een gat willen boren in een kuipdeel van ruim 800 Euro...... Daarnaast zijn er net zo veel verhalen dat een crash-protector meer schade aan de motor heeft gedaan, als dat er verhalen zijn dat ze de motor voor extra schade hebben behoed. Vandaar ook dat er niemand veel tijd en geld in wil steken, zeker omdat het voor elke motorfiets weer een andere oplossing betreft.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

wodan

Bericht door wodan » 15 mei 2010 18:41

Voila, dit is na de valblokjes geplaatst te hebben:

Afbeelding

Dat gat is nog altijd beter dan alles vol krassen en scheuren... (hoop van het nooit te moeten ontdekken).

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 15 mei 2010 18:48

Alleen als je nu valt heb je de kans dat het valblok afbreekt en of krom slaat en je hele kuipdeel stuk trekt

wodan

Bericht door wodan » 15 mei 2010 18:52

Als je valt maak je zowiezo kans dat je allerlei beschadiging hebt.
Het zit vast met een 12.9 bout, als je die krom 'trekt' dan zal er vanalles extra in frietjes zijn,
zeker zonder blokjes.
Voor van de staander te vallen is het zeker een hulp en om de bird weer recht te zetten ook denk ik.

BigJim

Bericht door BigJim » 16 mei 2010 08:06

wodan schreef:Als je valt maak je zowiezo kans dat je allerlei beschadiging hebt.
Het zit vast met een 12.9 bout, als je die krom 'trekt' dan zal er vanalles extra in frietjes zijn,
zeker zonder blokjes.
Voor van de staander te vallen is het zeker een hulp en om de bird weer recht te zetten ook denk ik.

Yes...dat zeker.
Het is net als het verhaal van een 4x4...Wel of niet een Bullbar.
Mét Bullbar maak je meer stuk in geval van een headon ongeluk...maar zonder Bullbar ben je je je extra bescherming kwijt.

Deze valbeugels zijn ook meer om extra schade te voorkomen bij kleine ongelukjes...Omvallen of iets dergelijks.

Pers denk ik dat het niet veel verschil in schade gaat maken indien je met zeg een 120 km/u onderuit gaat....
Alles is dan toch wel naar de gallemieten....

wodan

Bericht door wodan » 16 mei 2010 12:46

BigJim schreef: Deze valbeugels zijn ook meer om extra schade te voorkomen bij kleine ongelukjes...Omvallen of iets dergelijks.

Pers denk ik dat het niet veel verschil in schade gaat maken indien je met zeg een 120 km/u onderuit gaat....
Alles is dan toch wel naar de gallemieten....
Exact, zeker als de moto ergens tegen vliegt.

Plaats reactie