Ik had het niet beter kunnen verwoorden
accu defect? of..of..
-
zwartevogelxx
Re: accu defect? of..of..
Dank je Frank
Aha. Dan is die in de winterperiode kapot gegaan dus. Ik wist niet dat die dingen door stilstand stuk gingen. Alles kan natuurlijk.
Mooi dat de brommer het weer goed doet.
Mooi dat de brommer het weer goed doet.
- Frank Switser
- Site Owner
Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ze door stilstand kapot gingen, maar het eerste ritje na stilstand kan al voldoende zijn.....
Het probleem van een defecte spanningsregelaar is dat je het meestal pas merkt als de accu leeg is getrokken. Dus vanaf het moment dat hij kapot gaat kan je nog ca. 100km doorrijden, en dan houdt het op. Die afstand is afhankelijk van de staat van de accu, wel of geen verlichting (en ook nog xenon of halogeen), en van welk model BB je hebt. De carb.-modellen komen verder, de injectiemodellen gebruiken meer stroom voor o.a. de brandstofpomp.
Het probleem van een defecte spanningsregelaar is dat je het meestal pas merkt als de accu leeg is getrokken. Dus vanaf het moment dat hij kapot gaat kan je nog ca. 100km doorrijden, en dan houdt het op. Die afstand is afhankelijk van de staat van de accu, wel of geen verlichting (en ook nog xenon of halogeen), en van welk model BB je hebt. De carb.-modellen komen verder, de injectiemodellen gebruiken meer stroom voor o.a. de brandstofpomp.