Bandenkeuze voor de Blackbird
Re: Bandenkeuze voor de Blackbird
topkoffers verzorgen een werveling achter de motor waardoor ie idd onrustig word. Vandaar dat er ook altijd een max gewicht in mag. Gewoon om het enigszins stabiel te houden.
Die dingen horen niet op een BB.
Die dingen horen niet op een BB.
Ik ben pas op vakantie geweest met een topkoffer erop en nergens geen last van gehad,in duitsland geweest en oostenrijk dus we hebben echt wel flink gereden in de bergen en op de snelweg zelfs 200+ gereden met koffer dus het ken dus echt wel!!
Groetjes Ruud.
Groetjes Ruud.
Ik heb ook 282 op de GPS gereden met topkoffer, nergens last van en 1,5 uur 220 km/pu over de autobahn ook geen punt. Mijn zwager en ik reden toen samen beide met topkoffer en hij had wel een kwispellende staart. Na nieuwe banden/hyperpro/balhoofdlager was het weg. Welke van de drie de hoofdoorzaak was is niet duidelijk maar balhoofd/banden was toch nodig en hyperpro eigenlijk ook met zijn sportieve rijstijl.
- Frank Switser
- Site Owner
Dat is inderdaad teveel verlies in 2 weken.
Het zou kunnen dat de band zich nog niet goed gezet had, of dat er een vuiltje in het ventiel zat (vandaar ook een ventieldopje!), en dat het dus nu over is.
Blijft de lekkage, dan moeten we er even naar kijken, dat is natuurlijk niet goed.
Het zou kunnen dat de band zich nog niet goed gezet had, of dat er een vuiltje in het ventiel zat (vandaar ook een ventieldopje!), en dat het dus nu over is.
Blijft de lekkage, dan moeten we er even naar kijken, dat is natuurlijk niet goed.
- Gerkenator
is dat nou niet uitermate vermoeiend 1,5 uur lang 220km/uur rijden???
dat kan ik echt niet, hou ik geen nek meer over.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Wile E. Coyote
Vandaag met de topkoffer gereden en geen probleem meer.
Het blijkt dat de Blackbird uitermate gevoelig is voor een te lage bandenspanning.
Het blijkt dat de Blackbird uitermate gevoelig is voor een te lage bandenspanning.
Nee geen probleem, wellicht de juiste combi helm en ruitje. De reden dat we niet harder gingen was het kwispelgedrag van de BB van mijn zwager.Gerkenator schreef:is dat nou niet uitermate vermoeiend 1,5 uur lang 220km/uur rijden???
ik vind het pas vermoeiend worden voor je nek bij 260+ maar anderhalf uur op 220 km/u lijkt me redelijk lastig... zou betekenen dat je 330 km op de tank hebt gehaald... denk eerder dat je rond de 200km op een tank haalt met dat soort snelheden, dus maximaal een uur non-stop?Gerkenator schreef:is dat nou niet uitermate vermoeiend 1,5 uur lang 220km/uur rijden???
2018 KTM Super Duke GT
Zat inderdaad een tankstop bij, maar dat was 5 minuten en weer door. tijdens dat ritje autobahn heb ik ook ff gekeken hoe hard ie kon met de topkoffer. Dat was 282 op de GPS (toen vond ik het niet leuk meerBurrito schreef:ik vind het pas vermoeiend worden voor je nek bij 260+ maar anderhalf uur op 220 km/u lijkt me redelijk lastig... zou betekenen dat je 330 km op de tank hebt gehaald... denk eerder dat je rond de 200km op een tank haalt met dat soort snelheden, dus maximaal een uur non-stop?Gerkenator schreef:is dat nou niet uitermate vermoeiend 1,5 uur lang 220km/uur rijden???
- Gerkenator
een klein stukje 220 rijden is wel leuk, maar 1,5uur 220 is toch vermoeiend, misschien dat ik een te zware helm heb en in combinatie met mijn lengte en ruitje.
160 kan ik wel uren volhouden.
heb trouwens ook in duitsland met volle bepakking achterop een dikke 200+ gereden en als op rails, ook op de terugweg in hevige regen en paar keer boven de 200 gereden.
of het ligt aan de banden of aan de blackbird, maar het gaat gewoon erg vertrouwd. misschien kan de blackbird bijna elke band wel aan. ( andersom misschien niet altijd )
160 kan ik wel uren volhouden.
heb trouwens ook in duitsland met volle bepakking achterop een dikke 200+ gereden en als op rails, ook op de terugweg in hevige regen en paar keer boven de 200 gereden.
of het ligt aan de banden of aan de blackbird, maar het gaat gewoon erg vertrouwd. misschien kan de blackbird bijna elke band wel aan. ( andersom misschien niet altijd )
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.