Ik wissel ook meestal om het seizoen. Als ik wat meer rijd dan per seizoen.SR-71 schreef:Je denkt vaak dat je voorband niet aan vervanging toe is maar als je er een nieuwe achterband op zet merk je vaak toch dat het erger is dan je dacht.
Hoeveel mm zit er nog op die voorband? Zet m als het echt nog wat is op motor-forum kijken wat je ervoor krijgt en dan je keuze maken.
Ik doe altijd voor en achter tegelijk ook al kan voor nog 2500 km mee, ik rij ook niet zo vaak en in mijn geval om het jaar een set banden. Het zit tussen mijn oren denk ik maar met banden en remmen neem ik geen enkel risico.
2013 is dus mijn wisseljaarremblokken liggen al klaar en bandjes mag Frank doen.
Bandennieuws 2013
Re: Bandennieuws 2013
Hebben die Metzelers banden echt van die indicatoren met olifantjes enzo?

- Frank Switser
- Site Owner
Ze hebben indicatoren voor de profieldiepte, en inderdaad olifantjes die de "schaamrand" verraden.
Maar er staan toch ook streepjes op met een tekeningetje van hoe schuin de motor gaat? Wel grappig dat soort indicatoren eigenlijk...
Wanneer komt er bij jou weer een bandenaktie eigenlijk?
- Frank Switser
- Site Owner
Wat jij bedoelt is de schaamrandindicator waar ik het al over had.BarryXX schreef:Maar er staan toch ook streepjes op met een tekeningetje van hoe schuin de motor gaat? Wel grappig dat soort indicatoren eigenlijk...
En ja, de Dunlop bandenactie is deze maand. Je hebt dus nog 1 1/2 dag om ze te laten monteren....
Hmmm dat red ik niet meer. Ik wacht wel op de volgende actie...
Mijn banden gaan niet meer het einde van het seizoen halen, maar nu is het nog net te vroeg...
Mijn banden gaan niet meer het einde van het seizoen halen, maar nu is het nog net te vroeg...
Ik kan niet kiezen... de Roadsmart 2 of de Roadtec Z8?
Wat zijn de voors en tegens??
Wat zijn de voors en tegens??
De nieuwe z8 is zeker een goede keuze heb ze er zelf op liggen en toch wil ik de volgende keer een keer de sportec m5 interact erop hebben gaan wel niet zo lang mee maar wel super grip,en ik doe ook de banden allebei gelijk vervangen,heb het met de mpr3 gehad dat je aan de voorband niks zag maar in de bergjes in duitsland toch een paar keer geschrokken en eens goed gaan voelen aan de band was hij aan het cuppen en dat komt echt sneller eraan dan je denk zat nog profiel zat op!!
Gr Ruud.
Gr Ruud.
- Frank Switser
- Site Owner
De Z8 was vergelijkingstestwinnaar in 2012, de nieuwe tests komen er aan.
De Z8 won iets op de Roadsmart 2 in de regen, maar ging iets minder lang mee. Stuurgedrag was vergelijkbaar.
M.b.t. de Sportec M-5, die is echt verouderd. Is er iemand die er interesse in heeft, ik wil er nog wel wat dumpen, ik raak ze zelf niet meer kwijt.....
De Z8 won iets op de Roadsmart 2 in de regen, maar ging iets minder lang mee. Stuurgedrag was vergelijkbaar.
M.b.t. de Sportec M-5, die is echt verouderd. Is er iemand die er interesse in heeft, ik wil er nog wel wat dumpen, ik raak ze zelf niet meer kwijt.....
Dus welke moet ik nu kopen?