inhouden/stotteren

hevo

Re: inhouden/stotteren

Bericht door hevo » 03 jan 2013 12:29

Ik heb nog een BB uit 2006 te koop met slechts 5200KM op de teller !!!!
Heeft alleen wat schade in het plastic werk.Loopt perfect en is verder als nieuw.

Michael

Bericht door Michael » 03 jan 2013 20:29

Hi Frank
Om even alles eens op een rijtje te zetten wat betreft de Honda, waar moet ik aan denken als ik een 2 dehands PC met een set 2 dehands sportdempers incl afstellen laat monteren?

mvg Michael

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 04 jan 2013 09:09

Afhankelijk van wat je gebruikt kan vinden en waar je de afstelling laat doen, zo tussen de 500 en 1000 Euro. Koop je alles nieuw, dan ongeveer het dubbele.
Als je gaat tunen dan moet je ook wel even het standaard luchtfilter vervangen voor een K&N of BMC voor optimaal resultaat.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Michael

Bericht door Michael » 04 jan 2013 20:56

Hi Frank,

Bedank, zal eens gaan rond kijken :D

gr Michael

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 05 jan 2013 12:44

Ik heb nog een setje carbon Laser Duotechs liggen, en nog een gebruikt K&N filter (+ heel veel ander spul).
Helaas geen gebruikte Powercommander voor jouw bouwjaar.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Michael

Bericht door Michael » 28 mei 2013 10:03

Hi Frank,

Het is weer even geleden dat ik iets heb laten horen maar heb niet stil gezeten.... De Honda inmiddels een grote beurt gegeven ketting en tandwielen vervangen. Ik heb zo'n 800 km alweer gereden na de beurt en ben nog eens gaan kijken of ik kon gaan wennen aan het inhouden. Niet echt dus en ben eens goed gaan nadenken wat te doen,...of power commander,uitlaten en luchtfilter gaan monteren of toch een carb versie. Ben gewoon gaan zoeken en liep tijdens mijn zoektocht tegen een 99 zwarte blackbird aan (model 98) die helemaal in the spec stond hoe ik het in mijn hoofd had en nog voor een hele leuke prijs. Conclusie is dat ik deze heb gekocht zo'n 5 weken geleden en er erg blij mee ben.
Toen ik op de motor ging rijden merkte ik meteen dat de carb afstelling niet goed wat omdat bij ineens volgas geven in lage toeren de bird niet gelijk oppakte (te arm). Dat was echt het enige wat ik kon ontdekken en heb toen de motor gekocht. 2 weken later naar Ruud frederiks om er een dynoyet kitje in te laten zetten. De vorige eigenaar had er zelf een K&N filter en Laser sport dempers opgezet zonder iets te veranderen aan de afstelling (gelukkig niet te veel km mee gereden). Na de montage van de kit de bekende dip sterk verminderd en 154 pk op het achterwiel en het zuinigst rond de 120km/u.
Nu heb ik alleen het volgende probleem ontdekt tijdens mijn eerste echte toertochtje met mijn maten en dat is het volgende: tijdens een acceleratie waar we achter elkaar aan reden stopte de bird bij de 250 km/u, de motor kreeg gewoon geen brandstof meer (carb leeg)!! even een paar sec wachten en merkte dat er weer brandstof in de carb kwam. Werd natuurlijk een beetje uitgelachen ;-))

Zou dit het membraam zijn ? en zoja zou ik dat bij jouw kunnen bestellen.

Oja heb nog een probleem...heb nu twee birds in de schuur ;-) Dus mocht je iemand weten voor de 2001 versie.... :D
volle schuur ;-)
volle schuur ;-)
2 birds.jpg (217.41 KiB) 16581 keer bekeken
volle schuur ;-)
volle schuur ;-)
2 birds.jpg (217.41 KiB) 16581 keer bekeken

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 28 mei 2013 12:23

Ja, dat kan heel goed het membraan zijn.
En ja, die heb ik normaliter altijd op voorraad.

Maar het kan ook valse lucht zijn, of gewoon teveel lucht. We hebben net een gevalletje hiermee gehad......
viewtopic.php?f=14&t=407" onclick="window.open(this.href);return false;

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Ed Grimme

Bericht door Ed Grimme » 10 jun 2013 08:47

Ik heb nu hetzelfde probleem. Gisteren begon de BB ineens sterk in te houden bij standgas. acceleratie is prima, dan gaat ie als de bliksem, maar bij constant gas is het inhouden erg hinderlijk. De voorgaande 6000 km die ik er mee heb gereden geen enkel probleem maar nu ineens erg aanwezig. Erg jammer, met de rooie nooit problemen gehad en nu met een bijna nieuwe begint de trammelant :evil: :evil:
beam me up, there is no intelligent life down here.Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 10 jun 2013 10:22

Begin eerst eens met een flesje brandstofreiniging toe te voegen (Motorex System Guard of Forte o.i.d.).
De moderne benzines zijn een aanslag op onze motoren, ik kom steeds meer problemen hiermee tegen.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Michael

Bericht door Michael » 10 jun 2013 13:08

Hi Frank

Ik heb dit weekend eindelijk eens verder gezocht naar mijn probleem, en het probleem is inderdaad mijn membraam van de benzine toevoer (zie foto)

Ik zou graag het membraam bij je willen bestellen zou je jou gegevens willen doorsturen zodat ik de bestelling kan plaatsen.

thnx Michael

Plaats reactie