Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een BlackBird en op de terugweg viel mij al op dat de dashboardverlichting het niet deed.
Nou hij zeer slecht, want in het complete donker zie je een heel flauw schijnseltje, dus zo goed als niets afleesbaar, maar ook in de kleur blauw lijkt het.
Mijn vraag is, hoe kom ik bij de dashboardlampjes, wat moet ik allemaal loshalen (ik denk dat de vorige eigenaar of vreemde lampjes heeft geplaatst of er zit een plasmaverlichting in).
Dashboard verlichting is nachtkaars
- Wile E. Coyote
Re: Dashboard verlichting is nachtkaars
Injectie dash of carb dash. In beide gevallen kun je de tellerbak verwijderen en uitelkaar schroeven. Heel voorzichtig. Dan kom je de lampjes tegen die je kan of omsolderen of gewoon vervangen in geval van het carbdash
je hebt een analoog dashboard, die is standaard voorzien van zwarte wijzerplaten met witte letters, deze lichten op door normale lampjes die je van achter je tellerunit kan vervangen. Plasma platen zijn (meestal) voorzien van een witte achtergrond en daarbij zit de verlichting in de platen zelf, als die het niet meer doet kan het meerdere oorzaken hebben (mijne is er toevallig pas mee gestopt).
2018 KTM Super Duke GT
- Wile E. Coyote
Nou het probleem is opgelost
Wat blijkt, de vorige eigenaar heeft er blauwe ledlampjes ingezet, waarbij er 1 goed zat en 3 verkeerd om ( led is namelijk polariteitsgevoelig).
Deze lampjes gelijk vervangen voor de standaard lampen en alles werkt weer.
Ik wil nog wel eens kijken voor plasmateller bladen want dat ziet er toch ook wel gelikt uit
Wat blijkt, de vorige eigenaar heeft er blauwe ledlampjes ingezet, waarbij er 1 goed zat en 3 verkeerd om ( led is namelijk polariteitsgevoelig).
Deze lampjes gelijk vervangen voor de standaard lampen en alles werkt weer.
Ik wil nog wel eens kijken voor plasmateller bladen want dat ziet er toch ook wel gelikt uit