Zal me ook ff voorstellen.
Mijn naam is Rob 46 jaar getrouwd met Petra en om het gezin compleet te maken 2kids Ferdy en mariska.
Ik ben al reeds 20 jaar in het bezit van mijn motorrijbewijs maar buiten het blokje om op een motor van een vriend en 2 weken mogen toeren op een Kawasaki ZZR 1100 van een andere vriend is het verder niet gekomen.
De gedachte was dat het er wel nooit van zou komen, maar nadat een vriend van mijn zijn Honda Transalp na 196.000 km ter aarde moest brengen, en een prachtige andere Transalp voor weinig van marktplaats afhaalde, begon het virus toch weer te kriebelen
Die twee weken op die Kawasaki waren geweldig, veel koppel en rijden als een turbine oftewel gaan, gaan ..........gaan.
Na een grondige speurtocht over het internet en diverse fora kwam ik er wel achter dat de Kawa vaak problemen heeft met de smering van het drijfstanglager van de 3e cylinder en dus niet zo betrouwbaar zou kunnen zijn, dus de zoektocht ging verder, o ja een Pan European vond moeders de vrouw wel mooi
Diverse Pan's zagen er prachtig uit maar toch zag ik me nog niet direct op zo'n fiets zitten ( Kheb nog wat wilde haren over) en na per ongeluk het getal 1100 bij marktplaats ingetoetst te hebben zonder ST of Pan, kwam ineens de BlackBird in beeld.
Welke Pan European................... nee dit zou hem moeten worden
Subtiel vrouwlief overtuigd dat dit toch wel de perfecte Tourmachine zou moeten zijn
Dus nu ben ik ook in het bezit van een Bordeauxrode Blackbird 1100 XX uit 1998 met 36.000 km op de teller.
De machine verkeerd in bijna nieuwstaat, geen roest, krasje of enigzins andere beschadiging.
De motor schijnt op de rollenbank te zijn afgesteld en heeft een Dynojetkit wat het ook mogen zijn.
Verder zijn de achterknipperlichten onder de buddy verborgen ( niet echt handig want ruimte is schaars) en alles is geintergreerd in een wit ledachterlicht met ingebouwd knipperlichten.
Smoke knipperlichtglaasjes voor en twee roestvrijstalen sportdempers completeren het geheel.
Binnenkort wil ik nog een Corbin zadel, en ga ik me orienteren wat er te koop is om de clipons wat hoger te krijgen, en zodoende wat minder druk op de polsen te ervaren.
Nou dit was een beetje over mezelf.
Ik hoop nog veel te leren van mijn mede Blackbirdrijders en zal hier dus regelmatig te vinden zijn.
Groeten Rob