Bandenkeuze voor de Blackbird

Medic-XX

Re: Bandenkeuze voor de Blackbird

Bericht door Medic-XX » 03 nov 2011 12:36

Frank Switser schreef:
Medic-XX schreef:
Frank Switser schreef:Eerste test van de Roadsmart 2: http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Du ... unched.htm

Motoplus van de afgelopen week stond er ook al een
Wil je hem voor mij inscannen?

Natuurlijk
Laatst gewijzigd door Medic-XX op 03 nov 2011 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 03 nov 2011 12:54

Ik heb ze verstuurd aan je. Greets

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 03 nov 2011 21:46

vind het vaak jammer dat de meeste toer sport banden of sport banden op een circuit worden getest of worden getest door meestal erg ervaren rijders of coureurs. word dan op de tiende seconde gemeten en gereden. een sportieve toerrijder zal die 1 of 2 tiende verschil worst zijn denk ik.

zou liever zien dat een normale sportieve neutrale rijder ze zou testen op openbare weg in nederland of in de duitse bergen of woonwerk , want de meeste mensen zitten in die doelgroep. ( uitzonderingen daargelaten )

valt me ook op dat bepaalde merken in bepaalde testen en bepaalde landen ook beter scoren, en in een zelfde test ergens anders, is een ander merk weer beter.
een groepje neutrale rijders zouden nergens belang bij of in hebben of worden beinvloed door leveranciers en banden merken.

ik rij bijvoorbeeld een band niet tot het extreme aan, en dat het dan nog net nog goed gaat.

vind dit bijvoorbeeld wel een leuke test als ik dit lees.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 04 nov 2011 09:28

Motorplus artikelen zijn een vertaling van het Duitse "Das Motorrad".
Zij hadden vroeger zeer goede vergelijkingstests voor motorbanden waar bij er zowel op straat als ook op een nat testcircuit gereden werd. De rijders reden op dezelfde motoren met verschillende banden. Ze werden geblindoekt naar de motor gebracht, en er zo ook weer afgehaald zodat ze niet wisten met welke banden ze gereden hadden. Helaas doen ze dat niet meer (te duur?) zodat er toch vooroordelen meewegen in de vergelijkingstests.

Heel grappig was dat een paar jaar geleden een testrijder die zelf een sterke voorkeur voor Michelin had deze als op 1 na slechtste kwalificeerde. Hetzelfde gebeurde met Conti bij een andere rijder......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 04 nov 2011 17:36

Ik ga zeker de nieuwe RS2 proberen. Dus laat het nieuwe seizoen maar weer komen. Hoewel vandaag was het ook 18 graden.......

Ranjoles

Bericht door Ranjoles » 06 nov 2011 06:25

Ik moet er ook weer 2 nieuwe bandjes opgooien (Frank...ik kom er weer aan :))
Heb nu de Dunlop Qualifier 2 erop zitten en die bevallen me heel erg goed.
Die roadsmart 2 lijken me ook best fijn.

Hmmmz... weer keuzes maken

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 06 nov 2011 12:24

De Sportsmart is nog beter (in alle opzichten, zelfs in levensduur) dan de Qualifier 2.
De Roadsmart 2 klinkt goed, maar nog te weing ervaring mee om een definitief oordeel te kunnen geven.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 06 nov 2011 14:48

Ranjoles schreef:Ik moet er ook weer 2 nieuwe bandjes opgooien (Frank...ik kom er weer aan :))
Heb nu de Dunlop Qualifier 2 erop zitten en die bevallen me heel erg goed.
Die roadsmart 2 lijken me ook best fijn.

Hmmmz... weer keuzes maken
Als je de Q2 bevalt zou ik de Sportsmart nemen.

Ranjoles

Bericht door Ranjoles » 06 nov 2011 16:46

Die Q2 zijn superbandjes, Veel km's maak ik nooit met bandjes. Meestal zijn ze na een 6000 km op.
Deze liggen er nu bijna 9k onder en zijn nu op 1.5 mm aangekomen. Net voor de winter dus en ze hebben me heel veel plezier gebracht. Een paar keer mee in de eifel gereden en het tempo was echt niet langzaam.
Tot de rand gaan is geen probleem en ook in nat was (nu niet meer 8-) ) hij perfect.

Ik kom eerdaags toch even naar Purmerend om te kieken wat die sportsmart is.
Misschien weer dezelfde deal als de vorige keer doen Frank. Eerst eraf, dan de velgjes weer opknappen en dan weer nieuwe erop.

Moet ook nog wat andere spulletjes halen....

Plaats reactie