Ik zoek info of het makkelijk is om tank van een caburateur om te bouwen is naar een injectie.
Dus gaat niet over het injectie systeem zelf.
Tank caburateur Blackbird ombouwen
- Frank Switser
- Site Owner
Re: Tank caburateur Blackbird ombouwen
Begrijp ik dat je de tank van een carburateurmodel wil gaan overzetten op een injectiemodel?
Het zou moeten kunnen, maar of het zinvol is moet je zelf besluiten.
De vorm van de onderkant van de tank is anders. Het injectiemodel heeft 2 liter meer brandstof aan boord, dus die is dieper. En die diepte heb je ook nodig omdat je de brandstofpomp (die vrij hoog is) moet overzetten (of je moet een losse brandstofpomp gaan plaatsen achter de benzinekraan).
Daarnaast moet je een vacuümslang trekken om het (overbodige) benzinekraantje open te zetten (het membraan werkt op onderdruk).
Met andere woorden: met heel veel werk zou het wel kunnen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Er zijn genoeg passende benzinetanks te vinden...... Welk zoek je? Ik heb er nog een stuk of 10 liggen.
Het zou moeten kunnen, maar of het zinvol is moet je zelf besluiten.
De vorm van de onderkant van de tank is anders. Het injectiemodel heeft 2 liter meer brandstof aan boord, dus die is dieper. En die diepte heb je ook nodig omdat je de brandstofpomp (die vrij hoog is) moet overzetten (of je moet een losse brandstofpomp gaan plaatsen achter de benzinekraan).
Daarnaast moet je een vacuümslang trekken om het (overbodige) benzinekraantje open te zetten (het membraan werkt op onderdruk).
Met andere woorden: met heel veel werk zou het wel kunnen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen. Er zijn genoeg passende benzinetanks te vinden...... Welk zoek je? Ik heb er nog een stuk of 10 liggen.
Ik heb nog alles liggen van een schade benzine tank (injectie) en wil dus carb. versie ombouwen omdat die meer aangeboden worden. De tank uitdeuken en spuiten kost meer denk ik ....
- Frank Switser
- Site Owner
Nee, ik denk dat je veel duurder uit bent met het aanpassen van een carburatietank.
Nogmaals, welke tank (kleur) zoek je? Ik heb er nog meerdere liggen.....
Nogmaals, welke tank (kleur) zoek je? Ik heb er nog meerdere liggen.....
Hoi Frank,
Kleur ben ik nog niet uit, maar top om te weten dat je er enkele hebt liggen.
Wanneer het weer actueel word laat ik het weten.
Kleur ben ik nog niet uit, maar top om te weten dat je er enkele hebt liggen.
Wanneer het weer actueel word laat ik het weten.