Rare dingen gezien vandaag
Re: Rare dingen gezien vandaag
Frank, bedankt voor de levering. Ga eerstdaags sleutelen e laat wel iets weten via dit forum of al mijn zorgen nu voorbij zijn
Ride free from ET
- Frank Switser
- Site Owner
Mooi zo. Succes.
Begin deze week de volledige wingrack afgebouwd om de BB-kont te verwijderen en de spanningsregelaar te vervangen. Enig minpuntje: de bouten van de originele SR zijn te kort om te gebruiken bij de nieuwe SR. De voet van de laatste is namelijk een stuk dikker. Gelukkig smijt ik niet snel dergelijke prullen weg en heb ik me kunnen behelpen met twee bouten van een oude bureaustoel. En ja hoor, de BB loopt weer gelijk een horlogeke mooi rond...
Bedankt Frank voor je geleverde input én materiaal!!!
Bedankt Frank voor je geleverde input én materiaal!!!
Ride free from ET
- Frank Switser
- Site Owner
Mooi zo!
Met het terugplaatsen van het Wingrack even een handdoek over het kontje leggen. Krassen zijn zo gemaakt!
Met het terugplaatsen van het Wingrack even een handdoek over het kontje leggen. Krassen zijn zo gemaakt!
Dat is zo, doch ik heb de wingrack volledig gedemonteerd en zo deel per del terug opgebouwd tijdens het plaatsen. Veel meer werk maar ooooo zo veel gemakkelijker om te werken zonder te liggen prutsen...
Ride free from ET
Dag Frank, vorig jaar (zie mails boven) heb ik een nieuwe spanningsregelaar (SR) van jou ontvangen en geplaatst. Vandaag weer een toerke gaan doen en wat merk ik? Jaja, die metertjes op de wijzerplaat beginnen weer te dansen. Kan het zijn dat die SR weer om zeep is? Wat zijn jouw adviezen aub? Gr ET. Btw, het is hier echt wel stil op deze site...
Ride free from ET
- Frank Switser
- Site Owner
Ja, het is stil op de site.
Er is meer te doen op de facebookpagina.....
Natuurlijk kan de spanningsregelaar (weer) kapot zijn, maar dan moet daar een reden voor zijn.
Heb je de dynamo ook doorgemeten?
Zo niet, dan is dat waarschijnlijk het onderdeel dat jouw spanningsregelaar sloopt. Als je niet weet hoe dat te doen hoor ik het wel.
Controleer ook even de stekker die in jouw spanningsregelaar gaat heel goed. Die wil ook nog wel eens uitfikken door een slecht contact.
Er is meer te doen op de facebookpagina.....
Natuurlijk kan de spanningsregelaar (weer) kapot zijn, maar dan moet daar een reden voor zijn.
Heb je de dynamo ook doorgemeten?
Zo niet, dan is dat waarschijnlijk het onderdeel dat jouw spanningsregelaar sloopt. Als je niet weet hoe dat te doen hoor ik het wel.
Controleer ook even de stekker die in jouw spanningsregelaar gaat heel goed. Die wil ook nog wel eens uitfikken door een slecht contact.
Bedankt Frank voor de snelle reactie. Ik ga in de komende dagen het boeltje eens opensmijten en kijken wat er aan de hand is. Merci!!!
Ride free from ET
Alles doorgemeten, zelfs al rijdend. Blijkt dat de batterij, de alternator en de spanningsregelaar hun werk naar behoren doen. Is het mogelijk dat het Spyballalarm er voor iets tussen zit?
Ride free from ET