om deze olie keerring te vervangen moet dan de motor uit elkaar ?
omdat de keerring een ring heeft die in de 2 helften in een groef moet zitten
of is hier speciaal gereedschap voor ?
olie keerring voortandwiel vervangen
- Frank Switser
- Site Owner
Re: olie keerring voortandwiel vervangen
Voor vervanging van het lager moet het blok uit elkaar.
Voor alleen de keerring weet ik het eerlijk gezegd niet.....
Voor alleen de keerring weet ik het eerlijk gezegd niet.....
-
mean-machine
Ben wel benieuwd wat het antwoord gaat zijn.
Graag terugmelden hoe dit gaat aflopen??
Is deze keerring niet meestal gewoon vanaf buiten te vervangen? (feitelijk niet meer dan een afdekdop)
Antwoord Frank geeft al aan dat dit probleem blijkbaar niet/ nauwelijks voorkomt......................
Graag terugmelden hoe dit gaat aflopen??
Is deze keerring niet meestal gewoon vanaf buiten te vervangen? (feitelijk niet meer dan een afdekdop)
Antwoord Frank geeft al aan dat dit probleem blijkbaar niet/ nauwelijks voorkomt......................
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985
- Frank Switser
- Site Owner
Meestal gaat de keerring kapot doordat het lager speling heeft...... En dan vervang je ze beiden.
Alleen de keerring heb ik nog nooit van gehoord.
Alleen de keerring heb ik nog nooit van gehoord.
-
mean-machine
Ja, dat is mij ook op deze manier overkomen.
Bij FZ kon ik uitgaand lager al tijdje horen, tot uiteindelijk de olie over de straat heen gutste.
Ook hier moest hele blok uit elkaar om lager kettingwiel te vervangen. Donor-blok bleek toen de beste optie.
(1985+86 hebben slecht uitgaand lager. Daarna een update hierop. Nu heb ik een 1990-blok, dus WEL oke!)
Bij FZ kon ik uitgaand lager al tijdje horen, tot uiteindelijk de olie over de straat heen gutste.
Ook hier moest hele blok uit elkaar om lager kettingwiel te vervangen. Donor-blok bleek toen de beste optie.
(1985+86 hebben slecht uitgaand lager. Daarna een update hierop. Nu heb ik een 1990-blok, dus WEL oke!)
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985
lager heeft geen speling het gaat niet om mijn blachbird maar een ander honda toepassing van het keerring is het zelfde
dus ik dacht als frank het niet weet dan word het sleutelen
motor heeft de afgelopen jaar weinig km gedaan achterband heeft 5 mm profiel en is van 2001
waarschijnlijk zijn alle rubber wel een beetje uitgedroogd
maar even over denken of het blok er weer uit gaat of iets anders ga verzinnen
dacht iets van en trechter maken of als een zuigerveerklem samen drukken en dan er in persen
dus ik dacht als frank het niet weet dan word het sleutelen
motor heeft de afgelopen jaar weinig km gedaan achterband heeft 5 mm profiel en is van 2001
waarschijnlijk zijn alle rubber wel een beetje uitgedroogd
maar even over denken of het blok er weer uit gaat of iets anders ga verzinnen
dacht iets van en trechter maken of als een zuigerveerklem samen drukken en dan er in persen
Kun je geen foto posten van deze keerring? Normaal gesproken boor ik 2 kleine gaatjes in een keerring, draai er een parkertje in en trek met een nijptang de keerring eruit.
De nieuwe erin zetten met een lange dop met grootst mogelijke buitendiameter om beschadiging te voorkomen. Voorzichtig met wat vet in de keerring monteren.
De nieuwe erin zetten met een lange dop met grootst mogelijke buitendiameter om beschadiging te voorkomen. Voorzichtig met wat vet in de keerring monteren.
Super 7 schreef: ↑01 jan 2021 18:07 Kun je geen foto posten van deze keerring? Normaal gesproken boor ik 2 kleine gaatjes in een keerring, draai er een parkertje in en trek met een nijptang de keerring eruit.
dat was dus al geprobeerd en is geen goede oplossing
ik heb het blok open gemaakt en de keerring op de juiste manier vervangen
de keerring bestaat uit 2 delen en er gaat olie door de twee delen