Motor ongeluk ....Opknappen of onderdelen verkopen

buddy

Re: Motor ongeluk ....Opknappen of onderdelen verkopen

Bericht door buddy » 17 nov 2019 16:58

Na lang zoeken toch een Duitse donor motor gevonden. Heb deze blackbird eigenaar echt moet over tuigen dat de motor goed terecht komt, hij twijfelde of de verkoop door moest gaan .... " mijn motor wordt gedemonteerd" zo vind je de liefhebber .... Na mijn project klaar te hebben komt hij, 350 km hier vandaan, het eindresultaat bekijken. Dit zijn liefhebbers .....

buddy

Bericht door buddy » 17 nov 2019 17:00

Afbeelding

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 20 nov 2019 09:39

Waarom hou je deze niet, en verkoop je de jouwe in onderdelen?
Dat is veel minder werk......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

buddy

Bericht door buddy » 24 nov 2019 09:33

Gisteren de Blackbird opgehaald, moet zeggen een prima onderhouden fiets. Motor is afgemeld en had nog een geldige Tuv registratie. Denk dat dit ook mee speelt in Duitsland dat deze in prima staat zijn.
Net wat jij zegt Frank, misschien toch importeren en behouden of uit elkaar halen. Mijn eigen motor heeft minder gelopen en er zit een power commander op, misschien toch alleen het blok omzetten...
Wat mij meteen opviel is dat de bekende " klak" van de 1 er niet was ... schakelde zeer soepel.
Moet ook de hyperpro omzetten achter.....en wat accessoires.... Tja, .... weet nog niet wat het gaat worden ...

buddy

Bericht door buddy » 24 nov 2019 13:40

Op deze zonnige zondag aan het inventariseren wat we omgaan zetten en verkopen. Zit onder een blackbird de showa mat E01 vering , iemand bekend hiermee ?

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 25 nov 2019 12:32

De achterschokbreker is standaard inderdaad een Showa.
De MAT E01 is een Honda-codering, die is afhankelijk van model en bouwjaar.
Plaats een foto, kan ik je zo zeggen of deze origineel is.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 25 nov 2019 12:34

De "Klak" van de eerste versnelling is meestal m.b.v. andere olie al een heel stuk te verminderen of helemaal weg te krijgen.
Ik adviseer, gebruik en verkoop de Motorex Top Speed 10W40.

Powercommander is zo over te zetten, mits je hetzelfde model BB hebt. Het blok overzetten is een heel stuk meer werk.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

buddy

Bericht door buddy » 14 dec 2019 16:21

Vandaag de tank, huger, sport uitlaten, clipons, stuur verwarming, rem&koppeling handel gedemonteerd.
Nu de kabelboom geïnspecteerd en zag een kabel breukje, hoe deze erin komt is mij een raadsel maar een krimpkousje en soldeer doen wonderen. Of ik de kabelboom van de donor motor ga gebruiken weet ik nog niet... eerst de motor demonteren. Zit tevens te denken om het blok meteen te laten reviseren. Nokkenas ketting enz..... Wat mij opviel is dat beide subframes er niet meer nieuw uitzien, vooral op de plaats waar de zadel steun zit ... dus dat wordt opnieuw spuiten.
Heeft iemand ervaring met spuiten van het frame? Niet echt nodig maar als je toch bezig bent .....

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 15 dec 2019 12:41

Een subframe kan je prima laten poederoaten. Kost je een paar tientjes. Dat is ook slijtvaster.
Controleer wel even hoe de kabelboom er in ligt. Soms is deze na montage van een alarmsysteem door het subframe getrokken, en kan je deze niet demonteren zonder in de kabelboom te knippen.
Ik heb er ook nog wel een paar in goede staat liggen, kost ook maar een paar tientjes.

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

buddy

Bericht door buddy » 24 dec 2019 20:29

@Frank bedankt voor jou pb en bijdrage. Nu zie ik op het sub frame op de nl motor cbr1100xx1 staan en op de Import cbr1100xx2, iemand een idee? Motoren zijn uit het zelfde jaar. Kleur code NH-463m is het zelfde. Echter zit er ook kleur verschil in frame kleur ..?

Ondertussen wat info aan het verzamelen betreffende originele doorsteek voorvork .
Dit is nu de afstand.?.

Afbeelding

Plaats reactie