een nieuwtje uit Belgie

Stel jezelf eens voor
bert111bel

een nieuwtje uit Belgie

Bericht door bert111bel » 14 nov 2010 10:23

hey

ik ben nieuw op dit forum , ben bert 111 en heb een BB twee kleur blauw/grijs , bj 1999 injectie en momenteel 40000 km op de teller .
Zij komt uit Duitsland en ik ben bezig met haar te homologeren om legitiem in Belgie te kunnen rondrijden .
Ik praat over legitiem omdat er een zijspan aanhangt en alle wetgevingen draaien een beetje in verband met zijspannen , sommigen beweren dat het zo maar toegelaten is en anderen dan weer niet..... ik heb de procedure dat ik momenteel bezig ben al meerdere keren gedaan om op zeker te spelen , helpt het niet dat schaad het ook niet....
het zijspan is een EML GT 2001

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

voila , dat is het dan :D

BigJim

Re: een nieuwtje uit Belgie

Bericht door BigJim » 14 nov 2010 11:36

Welkom Bert en zoals reeds eerder gezegd..het is echt een mooie combinatie en wil deze graag een keer in het echies zien.

Misschien weet jij nog een leuke route die wij in België kunnen gaan rijden ??
Gezien jouw locatie zit je erg vlakbij de Ardennen...Mooi rijden daar!!!!
Maken we er een leuk weekendje van.......

bert111bel

Bericht door bert111bel » 14 nov 2010 12:51

BigJim schreef:Welkom Bert en zoals reeds eerder gezegd..het is echt een mooie combinatie en wil deze graag een keer in het echies zien.

Misschien weet jij nog een leuke route die wij in België kunnen gaan rijden ??
Gezien jouw locatie zit je erg vlakbij de Ardennen...Mooi rijden daar!!!!
Maken we er een leuk weekendje van.......
sorry , rijd niet met solo rijders !!!!

graptje :D :D :D :D :D :D :D
nogmaals bedankt

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 14 nov 2010 17:08

Welkom Bert. Gaaf hoor zo een zijspan.

Ranjoles

Bericht door Ranjoles » 14 nov 2010 19:18

Hoi Bert,

Ziet er mooi uit hoor.
Zal best spannend zijn om zo in het bakkie te zitten

Welkom hier btw :D

Gr Robin

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 15 nov 2010 08:45

Hi Bert, ik zie dat de aanmelding gelukt is......
Welkom alhier!

M.b.t. toelating: over Belgie weet ik het niet, maar in NL rijden enkele tientallen BB's met zijspan rond. M.b.v. homologatiepapieren van de fabrikant van het span zou het toch moeten lukken? Succes ermee!
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SandervB

Bericht door SandervB » 15 nov 2010 20:26

Welkom hier :D

bert111bel

Bericht door bert111bel » 16 nov 2010 17:36

Ranjoles schreef:Hoi Bert,

Ziet er mooi uit hoor.
Zal best spannend zijn om zo in het bakkie te zitten

Welkom hier btw :D

Gr Robin
mij krijg je er toch niet in hoor.. :D :D

bert111bel

Bericht door bert111bel » 16 nov 2010 18:00

Frank Switser schreef:Hi Bert, ik zie dat de aanmelding gelukt is......
Welkom alhier!

M.b.t. toelating: over Belgie weet ik het niet, maar in NL rijden enkele tientallen BB's met zijspan rond. M.b.v. homologatiepapieren van de fabrikant van het span zou het toch moeten lukken? Succes ermee!
nee hoor , het is toch complexer dan dat.....
90% van de zijspannen in Belgie zijn niet gehomologeerd , er zijn verschillen in de inschrijvingsdocumenten , een motor is een L3 , een zijspan of driewieler is een L4 , een quad is een L5.

Als je dus een zijspan aan je L3 hangt is er geen enkel probleem zolang er niet ergs gebeurd , het is niet onbegrijpelijk dat bij een ongeluk waar enkele doden vallen de verzekering het ganse boeltje begint uit te pluizen en als de motor niet conform is met de papieren zouden ze kunnen moeilijk doen en dus niet betalen.
Er zou dus na het aanbouwen van een zijspan een eenmalige keuring moeten plaatsvinden in een controlecentrum , dit is iets van een maand of 5 wachten en papieren en +/- 800 euro kosten...............resultaat , niemand doet het .
Maar bij mijn zijspannen die van Duitsland komen is er een inlegvel waar alles al beschreven staat en TUV gekeurd , dus de ganse zwik moet ik niet meer doorlopen :D

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 17 nov 2010 11:24

bert111bel schreef:
Frank Switser schreef:Hi Bert, ik zie dat de aanmelding gelukt is......
Welkom alhier!

nee hoor , het is toch complexer dan dat.....
90% van de zijspannen in Belgie zijn niet gehomologeerd , er zijn verschillen in de inschrijvingsdocumenten , een motor is een L3 , een zijspan of driewieler is een L4 , een quad is een L5.

Als je dus een zijspan aan je L3 hangt is er geen enkel probleem zolang er niet ergs gebeurd , het is niet onbegrijpelijk dat bij een ongeluk waar enkele doden vallen de verzekering het ganse boeltje begint uit te pluizen en als de motor niet conform is met de papieren zouden ze kunnen moeilijk doen en dus niet betalen.
Er zou dus na het aanbouwen van een zijspan een eenmalige keuring moeten plaatsvinden in een controlecentrum , dit is iets van een maand of 5 wachten en papieren en +/- 800 euro kosten...............resultaat , niemand doet het .
Maar bij mijn zijspannen die van Duitsland komen is er een inlegvel waar alles al beschreven staat en TUV gekeurd , dus de ganse zwik moet ik niet meer doorlopen :D
Toevallig zat ik vandaag op de site van de Nederlandse RDW te kijken naar de gegevens van mijn Spaanse Blackbird die uit Belgie komt. Daar staat inderdaad specifiek vermeld dat aanbouw van een zijspan niet is toegestaan. Voor mijn Nederlandse Blackbirds staat dat er niet, het is dus typisch Belgisch........
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie