Even voorstellen...

mean-machine

Re: Even voorstellen...

Bericht door mean-machine » 27 jun 2020 23:13

Frank Switser schreef: 27 jun 2020 09:19 Het is een dusdanig complexe beurt waarvoor je veel speciaalgereedschap nodig hebt dat de meeste motorzaken zich er niet aan wagen......
Ducati heeft samen met BMW van de grote merken het grootste percentage klanten dat bij de merkdealer onderhoud laat doen.
Vwb BMW is mij dat bekend.
Een kennis heeft een R1200RT waar wij in onze garage onderhoud aan zouden gaan doen.
Het begint al met vele delen kunststof om alles vrij te krijgen. Veel nokjes zijn heel fragiel!!
Maar als je wil beginnen kom je van het ene in het andere stuk speciaal-gereedschap. Voor sommige delen is er nog wel met gewoon gereedschap te improviseren, maar vaak ben je echt tot het speciaal-gereedschap veroordeeld. Het is nog een nette RT, dus kans met minder geschikt gereedschap op beschadiging is er ook nog.
Hier vlakbij zit een motor-reparatiepunt (geen dealer) vooral voor BMW. Lijkt op AFS, maar dan voor een ander merk.
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 28 jun 2020 17:05

Natuurlijk ken ik Gerrie. Die zijn ik bijna wekelijks bij mij in de zaak, hij woont erg dichtbij.

Mooie motor trouwens, dat rood verveelt nooit.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

PsHyCo77

Bericht door PsHyCo77 » 02 jul 2020 15:44

Hoi Blackbird liefhebbers,

Mijn naam is Feroz....43 jaar, woonachtig in Ede en sinds kort trotse bezitter van een blauwe Bird uit 99 met 52.000km op de teller.

Na het behalen van mij stempel op het rijbewijs in 2003 ben ik een 400rr(nc29) gaan rijden. 5 jaar veel plezier van gehad maar toen toch ingeruild op een 600F (pc35).
Waar ik nog meer plezier van heb gehad dan van die grote brommer.
Na de komst van onze tweede kind werd ik gedwongen.....door mijn lieftallige vriendin om m'n Honda te verkopen, zodat we meer euros konden uitgeven aan een ruime gezinsauto.

Na 6 jaar zonder Honda in m'n schuur nu eindelijk het topmodel van Honda.
Die zich net zo makkelijk laat sturen als m'n 600F.
Een jongensdroom is uitgekomen.

Mede dankzij de info die ik op dit forum heb kunnen vergaren, heb ik van de aankoop geen spijt.....fijn dat er veel onderwerpen worden besproken op dit forum.
Wat ik ervan zie is dat hier mensen zijn die echt kennis van zaken hebben en niet zomaar wat roepen!!

Ook zie ik mij en m'n Bird een keer richting Purmerend gaan om kennis te maken de beheerder van dit forum....en z'n werkplaats te bekijken. Wellicht dat ik voor onderhoud bij hem terecht kan!!

Grt Feroz

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 03 jul 2020 09:15

Hi Feroz, welkom alhier.
Mooi verhaal van een "echte" Honda-rijder.
Je bent altijd welkom hier in Purmerend (wel liefst na afspraak), ook al is het alleen maar voor een praatje en een kop koffie.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

BigJim

Bericht door BigJim » 13 aug 2020 22:06

Welkom Paul.

Mooi Rood is niet Lelijk...

ET1812

Bericht door ET1812 » 14 aug 2020 10:43

Wat liefde en poetsgeduld doet wonderen
Ride free from ET