Busstrook
Busstrook
Hoi, iemand een idee over het gebruik van de busstrook? Ik reed met mn BB op de busstrook de stilstaande file voorbij op het gemak toen er van de andere kant plots een auto opdook die tss de stilstaande auto's overreed naar een winkel. Resultaat, remmen dicht en plat op de grond tg die auto. Geluk dat ik maar 30 per uur reed. Ik reed wel op de busstrook wat niet mag maar hij kruistte mn rijstrook zonder te kijken of die vrij was. Mn BB zn voorrem heeft duwke gehad en sleept, licht in stukken en wat blikschade maar denk nie dat de vork geplooid is of zo. Toch alles eens laten nazien hoor. Ik heb enkel een ligament in mn schouder uitgerokken door de val maar geen barst of breuk door mn lage snelheid. Ik hoop enkel dat ik in mn recht zal zijn, daar twijfel ik wel aan omdat ik ergens reed waar ik eigelijk nie mag... Hopelijk is de politierechter ook een motorrijder en geen gefrustreerde vooroordelende automobilist... Kan paar maanden duren eer ik iets hoor daarvan zeiden ze. Zolang kan ik mn bakkie dus nie laten herstellen, damned!!
- Frank Switser
- Site Owner
Re: Busstrook
Allereerst beterschap voor jou en de Bird.
De schade is toch rijdbaar? Zo niet, kom er dan eens mee langs (op een aanhanger) en ik zorg ervoor d.m.v. gebruikte onderdelen dat hij wel rijdbaar komt. De echte reparatie komt dan wel zodra het geld binnen is.....
Als ik je goed begrijp heeft de automobilist je geen voorrang gegeven. Jij reed echter met lage snelheid langs een file op de busbaan.
Volgens mij (Maar ik ben geen expert) weegt geen voorrang geven zwaarder. Jij kan echter wel een bon verwachten voor het rijden op de busbaan (is trouwens een heel stuk goedkoper dan over een doorgetrokken streep in te halen).
De schade is toch rijdbaar? Zo niet, kom er dan eens mee langs (op een aanhanger) en ik zorg ervoor d.m.v. gebruikte onderdelen dat hij wel rijdbaar komt. De echte reparatie komt dan wel zodra het geld binnen is.....
Als ik je goed begrijp heeft de automobilist je geen voorrang gegeven. Jij reed echter met lage snelheid langs een file op de busbaan.
Volgens mij (Maar ik ben geen expert) weegt geen voorrang geven zwaarder. Jij kan echter wel een bon verwachten voor het rijden op de busbaan (is trouwens een heel stuk goedkoper dan over een doorgetrokken streep in te halen).
Tja, op de busstrook heb je niets te zoeken, het kruisen van een busstrook mag soms afhankelijk van de situatie / belijning.
Heb je een Google maps / streetview link van de situatie?
Ben bang dat het een 50/50 verhaal gaat worden.
Heb je een Google maps / streetview link van de situatie?
Ben bang dat het een 50/50 verhaal gaat worden.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"
Frank, bedankt voor het voorstel van reparatie maar ik ben van bij Brugge in Belgie. Beetje te ver... Ik hoop dat het zo uitdraaid, dat de ander in fout is omdat hij geen voorrang gaf. kVrees dat mn Bird efkes in mn garage zal blijven staan tot ik weet hoe het zal uitdraaien en ik eventueel een vergoeding krijg voor herstellingen dan. De politie zei dat die uitspraak wel tot 6 maand op zich kan laten wachten. Anyway, hij komt wel weer de baan op, wanneer weet ik nog niet.
RedBoll, er staat geen bordje dat motorijders op die strook mogen rijden hoor. Is in Oostkamp, Belgie, gebeurd. Kruispunt Gaston Roelandtslaan en Kanaalstraat, richting Brugge.
Hij stond juist mooi zoals ik hem wou, led-lampjes achteraan, witte richtingaanwijzers voorraan, is blauwe Bird.
Geluk dat ik niet snel reed, het komt wel goed.
RedBoll, er staat geen bordje dat motorijders op die strook mogen rijden hoor. Is in Oostkamp, Belgie, gebeurd. Kruispunt Gaston Roelandtslaan en Kanaalstraat, richting Brugge.
Hij stond juist mooi zoals ik hem wou, led-lampjes achteraan, witte richtingaanwijzers voorraan, is blauwe Bird.
Geluk dat ik niet snel reed, het komt wel goed.
bij afslaan gaat rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg voor, ook als deze op een verkeerd wegdeel rijdt. ooit ben ik als schuldige aangewezen toen ik een parkeerplaats opdraaide en een scooter met 60+ in de zijkant van de auto boorde... hij reed veel te hard (duh) en op het fietspad waar hij dat niet mocht. Maar ik sloeg af dus hij had voorrang.
2018 KTM Super Duke GT
- Gerkenator
in ieder geval nooit schuld bekennen, ook al ben je wel schuldig.
en de verzekeringen het uit laten vechten.
en de verzekeringen het uit laten vechten.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

Ohja ik denk dat je zowieso geen schuld hebt... Zie mijn bovenstaande bericht... Dus schuld bekennen is zowieso dom
2018 KTM Super Duke GT
- Frank Switser
- Site Owner
Het kan natuurlijk in België iets anders geregeld zijn dan in Nederland, maar hier in de beschaafde wereld
had jij je gelijk wel gekregen. Bij onze zuiderburen kan dat dus best anders zijn geregeld.....