BB zenuwachtig
BB zenuwachtig
Hai, mijn motor is laag in de toeren wat zenuwachtig wanneer hij warm is. Bv bij het nemen van een bocht schokt ie wat. Staat nu iets meer dan 45 op de teller, bb uit 98. Iemand een idee hierover? Denk zelf aan de bougies of de kleppen.
Alvast bedankt
Paul
Alvast bedankt
Paul
- Frank Switser
- Site Owner
Re: BB zenuwachtig
Ik denk meer aan brandstof en/of luchttoevoer.
Heb jij er andere uitlaten op? Of een ander luchtfilter zoals bijvoorbeeld een K&N?
Wanneer is de laatste servicebeurt geweest, en wanneer begon het probleem?
Heb jij er andere uitlaten op? Of een ander luchtfilter zoals bijvoorbeeld een K&N?
Wanneer is de laatste servicebeurt geweest, en wanneer begon het probleem?
- Wile E. Coyote
Na mijn ervaringen denk ik ook als eerste aan ketting of bougies.
Heb standaard uitlaten en luchtfilter. Merkte gisteren op dat het olie niveau van de koppeling lager was. Er kan geen olie van de koppeling de motor in toch? Service beurt zit er aan te komen.
De klachten zijn zo'n 2 maanden geleden begonnen en de laaste maand erger geworden. Heb bisteren ook ontdekt dat het olie niveau van de koppeling lager is geworden. Ook loopt de temperatuur hoger op wanneer de motor stationair loopt.
- Frank Switser
- Site Owner
Het kan gewoon lekkage zijn, maar gezien de andere klachten kan het natuurlijk ook (te vroeg) versleten koppelingsplaten zijn.BBirdy schreef:Heb standaard uitlaten en luchtfilter. Merkte gisteren op dat het olie niveau van de koppeling lager was. Er kan geen olie van de koppeling de motor in toch? Service beurt zit er aan te komen.
3 maanden geleden is de gehele koppeling vervangen. Zou die dan nu alweer versleten kunnen zijn?Frank Switser schreef:Het kan gewoon lekkage zijn, maar gezien de andere klachten kan het natuurlijk ook (te vroeg) versleten koppelingsplaten zijn.
- Frank Switser
- Site Owner
Nee, dat is niet waarschijnlijk.
Maar als nu het reservoir alweer leeg is, dan moet je dus ergens wat lekkage hebben.
Vul eerst eens wat vloeistof bij. Dat zal er weer uitlekken, maar je kan dan tenminste controleren of dat wat je voelt daarvandaan is gekomen.
Je mag natuurlijk altijd even langskomen zodat ik zelf even kan voelen wat jij bedoeld. Dat kost niets behalve wat tijd.
Maar als nu het reservoir alweer leeg is, dan moet je dus ergens wat lekkage hebben.
Vul eerst eens wat vloeistof bij. Dat zal er weer uitlekken, maar je kan dan tenminste controleren of dat wat je voelt daarvandaan is gekomen.
Je mag natuurlijk altijd even langskomen zodat ik zelf even kan voelen wat jij bedoeld. Dat kost niets behalve wat tijd.