een kennis van mij heeft een suzuki GSX-x gekocht,
maar hij wil niet meer stationair blijven lopen!
hij loopt twee min goed, en dan loopt het toerental terug en stopt hij.
dan moet hij afkoelen en dan doet hij het weer.
als je er op wegrijd rijd hij wel, tot hij weer stationair loopt.
is dit een questie van carburateurs af laten stellen?
Help
Re: Help
Burrito schreef:automatische choke? dattie als de choke aan staat wel draait en daarna niet meer (dus gewoon afstelling)
nee, hij heeft een hand choke!
De toeren valt ook een eind weg als je je licht aanzet, misschien spannings regelaar of einde accu?

- Frank Switser
- Site Owner
Het lijkt op de accu.
Zet er eens een Voltmeter op..........
- Frank Switser
- Site Owner
Dus als ik het goed begrijp meet je 12,5 Volt met de motor uit, en meteen nadat je hem start loopt hij terug naar 8 Volt? Dat lijkt op kortsluiting.......martinXX schreef:heb ik gedaan en hij gaf toen 12.5 V aan en als je hem startFrank Switser schreef:Het lijkt op de accu.
loopt hij terug naar 8 V. kan dus ook.
Een slechte accu en/of spanningsregelaar zal nooit bij stilstand meer spanning moeten kunnen geven dan bij draaiende motor.
Hang er heel even een andere accu aan (maakt niet uit wat voor eentje, als het maar een 12V motoraccu is), en meet dan even. Als je dit niet langer doet dan een paar seconden kan er weinig mis gaan, maar weet je wel meer.
ik kan er nu niet bij, hij is vandaag op vakantie gagaan en daarna ga ik, dus het project ligt even stil.Frank Switser schreef:Dus als ik het goed begrijp meet je 12,5 Volt met de motor uit, en meteen nadat je hem start loopt hij terug naar 8 Volt? Dat lijkt op kortsluiting.......martinXX schreef:heb ik gedaan en hij gaf toen 12.5 V aan en als je hem startFrank Switser schreef:Het lijkt op de accu.
loopt hij terug naar 8 V. kan dus ook.
Een slechte accu en/of spanningsregelaar zal nooit bij stilstand meer spanning moeten kunnen geven dan bij draaiende motor.
Hang er heel even een andere accu aan (maakt niet uit wat voor eentje, als het maar een 12V motoraccu is), en meet dan even. Als je dit niet langer doet dan een paar seconden kan er weinig mis gaan, maar weet je wel meer.
dank jullie wel. word vervolgt.