Bandenkeuze voor de Blackbird
Re: Bandenkeuze voor de Blackbird
Pirelli en dunlop zijn niet echt "mijn merken"
Ik rij nu al jaren op michelin. Voorheen ook wek uitstapjes gemaakt, maar dat was geen succes.
Ik rij nu al jaren op michelin. Voorheen ook wek uitstapjes gemaakt, maar dat was geen succes.
- Frank Switser
- Site Owner
Dat kan natuurlijk, en dan moet je het ook niet doen.
Echter, in vrijwel alle recentere vergelijkingstests komen deze er juist erg goed uit, en de Michelins juist niet meer.
Je mag in bandenland ervaringen van meer dan 5 jaar geleden niet vergelijken met de huidige ervaringen. Een band die 5 jaar geleden absolute top was eindigt nu stijf onderaan in de tests.
En een merk wat ooit absolute top was moet nu moeite doen om in de middenmoot te eindigen......
Echter, in vrijwel alle recentere vergelijkingstests komen deze er juist erg goed uit, en de Michelins juist niet meer.
Je mag in bandenland ervaringen van meer dan 5 jaar geleden niet vergelijken met de huidige ervaringen. Een band die 5 jaar geleden absolute top was eindigt nu stijf onderaan in de tests.
En een merk wat ooit absolute top was moet nu moeite doen om in de middenmoot te eindigen......
Dat geeft inderdaad wel te denken. Maar zijn de MPR4 ook al met de andere merken/types vergeleken met rijdertesten? ?
- Frank Switser
- Site Owner
Nee, dat had ik al aangegeven.
De MPR4 is net 4 weken op de markt, en de nieuwe vergelijkingstests komen binnen 2 maanden uit.
De MPR4 is net 4 weken op de markt, en de nieuwe vergelijkingstests komen binnen 2 maanden uit.
Dan wacht ik die nog even af.
- Gerkenator
vond de conti road attack2 en de metzeler z8 lekkerder en vertrouwder dan de pirelli angel gt terwijl die nu op 1 staat,
dus een nummer 1 notering zegt ook niet altijd alles.
vond zelfs de nankang roadiac wf-1 lekkerder rijden. andere merken nog niet mee gereden.
maar ja ik ben ook een vreemde vogel.
dus een nummer 1 notering zegt ook niet altijd alles.
vond zelfs de nankang roadiac wf-1 lekkerder rijden. andere merken nog niet mee gereden.
maar ja ik ben ook een vreemde vogel.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.

- Frank Switser
- Site Owner
Ik zeg niets........ 
Maar jij houdt blijkbaar meer van een zwaarder sturendere motor, en dat kan natuurlijk. Zo heeft ieder zijn voorkeuren.
Maar jij houdt blijkbaar meer van een zwaarder sturendere motor, en dat kan natuurlijk. Zo heeft ieder zijn voorkeuren.
-
zwartevogelxx
Hallo,
Ik heb voor een achter een Bridgestone BT016 pro uit februari 2010.
Aangezien ik niet zo veel rij zijn deze nog niet versleten.
Nu is het dilemma; gezien de ouderdom en de doorontwikkeling van banden.
Zal ik ze vervangen of niet?
Met andere woorden zijn er inmiddels veel betere banden te koop
Nogmaals ik rij niet veel dus levensduur is niet belangrijk
Wel grip en bochten rijden; ook is grip in regen minder belangrijk.
Wie kan mij een tip geven.
Bij voorbaat dank
Ik heb voor een achter een Bridgestone BT016 pro uit februari 2010.
Aangezien ik niet zo veel rij zijn deze nog niet versleten.
Nu is het dilemma; gezien de ouderdom en de doorontwikkeling van banden.
Zal ik ze vervangen of niet?
Met andere woorden zijn er inmiddels veel betere banden te koop
Nogmaals ik rij niet veel dus levensduur is niet belangrijk
Wel grip en bochten rijden; ook is grip in regen minder belangrijk.
Wie kan mij een tip geven.
Bij voorbaat dank
Wat is het profiel van de banden? Ofwel hoeveel mm? En zijn ze nig rond. En wat is het je waard? Wil je nieuwe banden kopen terwijl de oude nog kunnen? Qua leeftijd kan het nog prima lijkt me.
- Frank Switser
- Site Owner
De BT016 PRO is dan wel wat ouder en al opgevolgd door de S20, maar zeker geen slechte band.
Ook de leeftijd is geen echt bezwaar.
Alleen als de banden er slecht uitzien of slecht rijden zou ik ze op korte termijn vervangen, en natuurlijk als jij een type bent dat de grens opzoekt ook. Anders zou ik dit seizoen ermee uitrijden, en ze volgend jaar als ze 5 jaar oud zijn gaan vervangen.
Ook de leeftijd is geen echt bezwaar.
Alleen als de banden er slecht uitzien of slecht rijden zou ik ze op korte termijn vervangen, en natuurlijk als jij een type bent dat de grens opzoekt ook. Anders zou ik dit seizoen ermee uitrijden, en ze volgend jaar als ze 5 jaar oud zijn gaan vervangen.