Die 2 doorzichtige luchtgeleiders horen er inderdaad wel degelijk in bij de carb-modellen.
Dit zou op hogere snelheid wel degelijk effect moeten hebben.
Licht inhouden
- Frank Switser
- Site Owner
- Wile E. Coyote
Re: Licht inhouden
Ik bedoel eigenlijk dat de twee openingen onder de koplamp dicht waren gezet met een transparant stukje plastic om rij wind te blokkeren.
Hoort dit zo want het zag er niet origineel uit.
Hoort dit zo want het zag er niet origineel uit.
Helemaal voorop dicht?
Nee dat hoort niet. In de carb zit standaard van dat gaas.
De inj heeft dat weer niet.
Nee dat hoort niet. In de carb zit standaard van dat gaas.
De inj heeft dat weer niet.
- Wile E. Coyote
Bij mij zit er idd van dat gaas, maar tegen dat gaas aan waren er stukjes dun plastic ( folie) tussen geklemt, en nou denk ik dat de vorige eigenaar dit heeft gedaan om de rijwind uit de inlaat te houden vanwege dit K&N filter.
Je voelt namelijk met windvlagen direct inhouden, beetje gas erbij en weg probleem.
@ Frank ik kom binnenkort wel eens langs bij je om een nieuw origineel luchtfilter te halen om e.e.a te gaan uitsluiten.
@ Albert, de ketting loopt soepel zonder rare haperingen of id. ( bedankt voor het meedenken )
Je voelt namelijk met windvlagen direct inhouden, beetje gas erbij en weg probleem.
@ Frank ik kom binnenkort wel eens langs bij je om een nieuw origineel luchtfilter te halen om e.e.a te gaan uitsluiten.
@ Albert, de ketting loopt soepel zonder rare haperingen of id. ( bedankt voor het meedenken )
- Wile E. Coyote
Gisteren bij Frank langsgeweest en de inlaatopeningen afgeplakt met ducktape en wat denk je, probleem verdween als sneeuw voor de zon.
Het luchtfilter wat erin zit is geen K&N maar een origineel filter.
Met het plaatsen van de Dynojetkit is de luchtstroom vanonder de koplamp ook afgesteld met de plaatjes die ik verwijderd heb.
Aangezien ik vindt dat koude lucht beter is alleen niet rechtstreeks de inlaat in ga ik zelf luchtgeleiders in de inlaat plaatsen die wel koude lucht tussen de kuipdelen blaast alleen niet in één lijn de inlaat in.
Tevens vervang ik uit voorzorg het membraam want dit zit er ruim 14 jaar in.
Word vervolgt,
Het luchtfilter wat erin zit is geen K&N maar een origineel filter.
Met het plaatsen van de Dynojetkit is de luchtstroom vanonder de koplamp ook afgesteld met de plaatjes die ik verwijderd heb.
Aangezien ik vindt dat koude lucht beter is alleen niet rechtstreeks de inlaat in ga ik zelf luchtgeleiders in de inlaat plaatsen die wel koude lucht tussen de kuipdelen blaast alleen niet in één lijn de inlaat in.
Tevens vervang ik uit voorzorg het membraam want dit zit er ruim 14 jaar in.
Word vervolgt,
- Wile E. Coyote
Nu eens wat beter naar de inlaatopening onder de koplamp gekeken, maar het lijkt me toch niet verstandig om deze dicht te maken zoals het vooreen zat.
Achter deze openingen zit namelijk de oliekoeler, ik ik denk dat die toch wel wat frisse lucht wil hebben.
Word vervolgt
Achter deze openingen zit namelijk de oliekoeler, ik ik denk dat die toch wel wat frisse lucht wil hebben.
Word vervolgt
- Wile E. Coyote
Membraam is vervangen, maar oude was nog niet stuk alleen het kunststof was sterk verkleurd na 14 jaar.
Na weer een lekker ritje viel het mij op dat het inhouden ook bij rustig rijden voordoet dus de verdenking gaat steeds meer naar de bougies toe, daar ik ook niet weet wanneer deze zijn vervangen.
Als ik met de grote vakantie naar Engeland gaat, waar familie van mij woont, bestel ik daar gelijk de bougies (spotgoedkoop € 7,87 p/stuk) en gratis verzending.
Na weer een lekker ritje viel het mij op dat het inhouden ook bij rustig rijden voordoet dus de verdenking gaat steeds meer naar de bougies toe, daar ik ook niet weet wanneer deze zijn vervangen.
Als ik met de grote vakantie naar Engeland gaat, waar familie van mij woont, bestel ik daar gelijk de bougies (spotgoedkoop € 7,87 p/stuk) en gratis verzending.