Motor loopt slecht
Motor loopt slecht
Hallo allen, ik heb onlangs met een ritje meegedaan, zeer slecht weer, en heb 30km met ca 3000rpm gereden...Daarna wilde ik snel naar huis, motor liep zeer slecht. Sindsdien loopt mijn motor van geen meter. als ik gas geef lijkt het wel of het een 2 cylinder is. Ik heb de bougies gecontroleerd, waren alle 4 helemaal zwart, schoongemaakt, daarna iets beter, maar vermogen is waardeloos.
Heeft iemand een idee? ik het een stuk uit het luchtfilter gehaald, haalde niets uit, en moet nu dus vernieuwd worden.
Alleen bij laag toerental loopt hij goed, starten is ook ok. Wat kan het zijn???
Groeten,
Maarten
Heeft iemand een idee? ik het een stuk uit het luchtfilter gehaald, haalde niets uit, en moet nu dus vernieuwd worden.
Alleen bij laag toerental loopt hij goed, starten is ook ok. Wat kan het zijn???
Groeten,
Maarten
A redline a day keeps the docter away
- Frank Switser
- Site Owner
Re: Motor loopt slecht
Is het een carburatiemodel? Dan kan je wat water in de carbs hebben.......
als ik weer tijd kan vinden ga ik ook dat proberen. Het was toen echt bizar slecht weer, net of je door een sloot reed, het rook er zelfs naar....
Probeer ook eens nieuwe bougies
- Frank Switser
- Site Owner
Ik bedenk mij ineens, het kan ook het benzinekraanmembraan zijn. Dat gaat bij alle carb-modellen een keertje stuk en geeft dezelfde verschijnselen.
Ik heb de bougies en luchtfilter door dezelfde types vervangen, de carburateurs leeg laten lopen, schone benzine, aan de vacuumslang van de kraan gezogen, er komt een sloot aan benzine uit de kraan. Motor gestart, gaat goed, als je dan snel gas geeft loopt hij slecht en geeft soms een soort tikgeluid, wat uit het luchtfilter lijkt te komen. Heeft iemand nog een idee????
verstopte sproeiers? Of iets anders in de carb wat niet fijn werkt?
- Frank Switser
- Site Owner
Zit het luchtfilter goed op zijn plaats? Als hij iets scheef zit, dan ligt hij naast de afdichtgroef, en zuigt hij valse lucht aan.....
Ik heb een stukje gereden, vermogen is er eigenlijk wel, alleen "blaast"hij niet lekker. Als je even (stilstand) flink gas geeft komen de vlammen er bij de uitlaten uit, en ook 1 x in het luchtfilter. Heeft dit ook met de carbs te maken?
luchtfilter zat inderdaad niet 100%, nu wel, maar ook dat haalt helaas niet uit. ik heb de motor zonder tank en airbox laten lopen, de schuiven gaan allemaal tegelijk omhoog/omlaag, maar ze vibreren wel, een soort brrrrrr. dit is ook het geluid wat de motor maakt, ipv het blazen wat hij eerst deed.