Textiel

Albert

Re: Textiel

Bericht door Albert » 24 dec 2012 20:30

Even een beetje onderzoek, ruiken, voelen, zien gedaan bij o.a. Ten Kate in Nieuwleusen.
Ik denk dat het een Lindstrands Triple gaat worden i.c.m. een Esquad Jeans 100% Armalith broek. Ik ben toch echt een mooi-weer rijder. Hoewel de jas ook waterdicht is met een uitneembaar waterdicht membraaam. Ook kan een deel van de buitenschaal eraf met de ritsen aan de buitenkant wat een heerlijke doorwaai jas creeert. En kan er nog een warme binnen voering los genomen worden.
Dus zowel een warme water en winddichtte jas als een lekkere doorwaai jas.
Vrijdag maar even BTW korting pakken bij Ten Kate.

Afbeelding

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 24 dec 2012 20:47

mooie jas die overal bij past.
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Albert

Bericht door Albert » 24 dec 2012 20:54

Ze hadden ook een Stadler die Modulair is opgebouwd net als deze, maar die kost 2 a 3 keer zo veel... Tuurlijk zal dat kwalitatief beter zijn, maar ach voor die 5 duizend km per jaar kan ik wel even vooruit met 1 als deze.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 27 dec 2012 09:15

Zo'n uitneembaar regenmembraam vind ik persoonlijk hopeloos.
Als hij er in zit dan voel ik me net een zwetende tosti en als hij er niet in zit gaat het nét regenen. En dan die eeuwige twijfel, zal ik hem wel of zal ik hem niet...
Goretex is wat dat betreft dé oplossing maar erg duur.
Geen idee hoe het bij mijn jas heet maar is waterdicht zonder regenliner en toch ademend. En de lucht die door de ventilatie ritsen naar binnen stroom komt ook daadwerkelijk op mijn lichaam terecht.

Burtonman

Bericht door Burtonman » 27 dec 2012 09:32

Buse heeft het allemaal, 100% waterdicht en toch ademend, Lees dit eens goed door.

http://katalog.buese.com/index.php?page ... info=19547" onclick="window.open(this.href);return false;
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert

Bericht door Albert » 27 dec 2012 19:20

Die link laat een mooi jack zien van Buse. Echter dit betreft een laminaat regen (en wind) membraam welke dus aan de buitenvoering vast zit. Bij de warmere zomerdagen houdt dit logischerwijs meer warmte vast dan 1 met een uitneembaar regenmembraam. Ik ben meer een dagjestourder, en zal dus de brommer laten staan als er regen voorspeld wordt. Mocht ik langer onderweg zijn zit de GIVI achterop en kan ik de verschillende lagen meenemen en eventueel plaatsen zonder al te veel moeite. Nadeel van een los regenmembraam is dat de buitenvoering veel water op kan nemen.
Zo is er dus voor elke bestuurder een perfect jack. Deze Lindstrands wordt mijn keus zoals het nu lijkt. Morgen maar eens kijken bij mijn fietsenmaker Ten Kate in Nieuwleusen. Die trouwens geen Buse in het assorti heeft. WEl loopt er een heerlijk vrouwtje rond met dito rondingen. Dat maakt een hoop goed en natuurlijk de 21 % korting die er gegeven wordt....Ons ollanders bint zuunig!!

Burtonman

Bericht door Burtonman » 27 dec 2012 21:36

Sorry hoor, maar ik heb het in die jas echt niet te warm in de zomer in volle zon, mijn alpine stars lederen combi daarentegen !
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert

Bericht door Albert » 27 dec 2012 21:51

Dat geloof ik graag. Ik zeg toch ook niet dat de jas te warm voor jou is in de zomer. Echter zal een jas met mebraam meer warmte vasthouden dan 1 zonder en met de buitenschaal afgeritst zal het helemaal doorwaaien. Tuurlijk is de buse een prima jas. Echter voor mij denk ik dat de lindstrands beter zal bevallen.. Bedankt voor je tip

Albert

Bericht door Albert » 28 dec 2012 21:06

Vandaag was de dag. 1 maal een Esquad vol armalith broek en een Alpine Stars Long Range Drystar jas. Heel tevreden echter blijft die Buse Bologna van Burtonman toch ook in m`n achterhoofd zweven...Alleen weet ik niet waar ik hem in de buurt kan passen... Op internet bestellen kan in maat welke ik denk dat goed zal passen, maarja...Het is toch fijn dat je een maatje groter en kleiner kan passen...

Wie weet een zaak in Overijssel, Drenthe, Friesland die een leuke kledingafdeling heeft en die ook Buse verkoopt?

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 28 dec 2012 21:47

Kalsbeek in zwolle misschien? Die hebben heel veel kleding
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie