Ervaringen met Bluetooth helmkits

HansGvM
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2016 12:53

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door HansGvM » 01 jun 2016 13:38

Indien nog interessant voor iemand...

Goede ervaringen met U-Clear Bluetooth inbouwset voor integraalhelm. Mooie prijs / kwaliteit verhouding.
http://www.uclear-digital.eu/services-view/motor/

Koppeld probleemloos met mijn telefoon. Apps gebruiken: Radio luisteren en Flitsmeister gebruiken :-) tegelijk (!) Gaat prima tot ongeveer 160 km/uur dan wordt het zeuren met kwaliteit geluid.

Natuurlijk ook verbonden met mijn Navi. Dit gaat echter niet samen met passagier en andere motor intercom functie. Wel samen met Telefoon en apps.

Communicatie met passagier en mijn vrouw (op haar eigen motor) in groep van 2 of 3 werkt uit ervaring ook erg goed tot verassend grote onderlinge afstand. Erg handig.
Hoewel je je kunt afvragen of je je vrouw eigenlijk wel altijd wilt horen...... ;-)
Systeem is natuurlijk voice activated. Dit werkt prima en moeiteloos verstaanbaar tot ongeveer 80 km/uur, hier boven is soms herhaling spraak nodig.

Geheel opgeladen is hij zeker goed voor meer dan een hele dag kletsen en / of radio luisteren. Nog nooit zonder stroom gezeten, rij er nu dik jaar mee, is ongeveer 25.000 km.
Volume bediening tijdens het rijden gaat probleemloos, ook met dikke winterhandschoenen

Ik heb wel met zorg ook een zo stil mogelijke helm uitgezocht, dit is echt net zo belangrijk als een goede intercom set. (Open deur)
Netjes inbouwen van de sets was een koekie. Gedaan in zowel AGV als 2 verschillende Shoei type helmen.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door Burrito » 01 jun 2016 18:04

Wile E. Coyote schreef:Ik heb van Marcel (CB-shop) meerdere opties gehad namelijk:

Midland BT next wat goed en betaalbaar is met nadeel grote unit aan de zijkant van je helm en matige radio ontvangst
Sena SMH10R ook goed en betaalbaar en mooi weg te werken in helm maar geen radio ontvangst
BlueBike het allerbeste systeem waarbij zelf de accu 3 dagen kan toeren met alle functies tegelijk volcontinu aan staan, helaas wel heel duur maar nog mooier in de helm weg te bouwen.

Nu nog even kijken hoeveel er in de portemonnee zit. ;)
ik rijd met de Bluebike... geweldig systeem!
2018 KTM Super Duke GT

Gebruikersavatar
Red Boll
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:42

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door Red Boll » 01 jun 2016 20:15

Ik rij al een paar seizoenen met een Sena 20s, erg fijn ding.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door Frank Switser » 02 jun 2016 09:46

HansGvM schreef: Systeem is natuurlijk voice activated. Dit werkt prima en moeiteloos verstaanbaar tot ongeveer 80 km/uur, hier boven is soms herhaling spraak nodig.
Toen wij enkele jaren geleden met een grote groep BB's aan het rijden waren was er ook eentje met een voice-activated systeem. Die was erg irritant omdat hij steeds onbedoeld inschakelde door windgeruis.
Gebeurd dat bij deze niet?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

HansGvM
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2016 12:53

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door HansGvM » 06 jun 2016 10:14

Frank Switser schreef:
HansGvM schreef: Systeem is natuurlijk voice activated. Dit werkt prima en moeiteloos verstaanbaar tot ongeveer 80 km/uur, hier boven is soms herhaling spraak nodig.
Toen wij enkele jaren geleden met een grote groep BB's aan het rijden waren was er ook eentje met een voice-activated systeem. Die was erg irritant omdat hij steeds onbedoeld inschakelde door windgeruis.
Gebeurd dat bij deze niet?
Nope, bij deze geen last van gelukkig.

Gebruikersavatar
Burrito
Site Admin
Berichten: 819
Lid geworden op: 11 aug 2009 16:19

Re: Ervaringen met Bluetooth helmkits

Bericht door Burrito » 21 jun 2016 11:17

Frank Switser schreef: Toen wij enkele jaren geleden met een grote groep BB's aan het rijden waren was er ook eentje met een voice-activated systeem. Die was erg irritant omdat hij steeds onbedoeld inschakelde door windgeruis.
Gebeurd dat bij deze niet?
toen we de laatste keer reden had iemand :roll: (ik was het echt niet hoor!) ook een breuk in de kabel van de ptt knop waardoor hij steeds rare geluidjes door de lucht stuurde ;) haha.
die voice activation is steeds beter, de blue-bike heeft ook een ruis correctie... kan gewoon tot 140km/u makkelijk een telefoongesprek voeren... al moet ik zeggen dat dat voor mij dan lastiger hoorbaar is, vooral de andere zijde is dan moeiteloos
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie