spyball gremlins

Plaats reactie
Dirk_BE

spyball gremlins

Bericht door Dirk_BE » 11 dec 2020 11:06

Hallo,
Ik ben nieuw hier en zal me dus even voorstellen. Dat doe ik ook als ik op café ga (buiten corona tijd) en nieuwe mensen ontmoet aan de bar; dus waarom hier niet?
Mijn naam had je al gemerkt via m'n nickname, ben 50er wonend in de groene regio net onder Eindhoven aan de Belgische kant van de grens. Ik heb een motorverleden met CBR, deauville, ... maar momenteel motorloos. Al kriebelt het toch weer en houd ik stiekem en met regelmaat de markt in de gaten voor een VTR.
Wat kom ik hier dan zoeken zal je denken? Wel ik heb een wagen (porsche 928GT) ]waar een spyball alarm is ingebouwd en dat vertoont kuren. Dus via google kwam ik op jullie forum terecht. Ik heb een installatie certificaat en het blauwe pasje met een 6-cijfercode maar geraak er niet uit met mijn problem solving.
Ik kijk kijk uit naar de hints en tips van de experten onder jullie.
afbeelding: klik
Laatst gewijzigd door Dirk_BE op 13 dec 2020 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.
Ex CBR looking for VTR

Frank Switser
Site Owner

Re: spyball gremlins

Bericht door Frank Switser » 12 dec 2020 08:31

Welkom Dirk.
Je plaatje doet het niet, geen idee wat je wilde laten zien.
Ook is mij niet duidelijk wat het probleem met de Spyball is. Wat doet hij wel of niet?

Een VTR is een prima motor, maar je moet er wel mee leren rijden. Totaal anders dan een CBR-model..... Ik neem aan dat je dan voor een SP1 of SP2 wil gaan?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Dirk_BE

Bericht door Dirk_BE » 13 dec 2020 07:19

Hallo Frank,
Het uploaden van foto's lukte me niet. Inmiddels een poging gedaan met dropbox en google foto's. De bedoeling is om een foto met jullie te delen van de ingebouwde spyball unit. Ik heb nu een URL toegevoegd die zou moeten werken.

De spyball werkt soms wel soms niet. Als hij dienst weigert dan geeft het contact op stand I stroom aan de radio en aux. maar op stand II lichten geen lampjes op het dashbord op.
Heel vervelend als je even bij de bakker stopt voor een brood en even later de parking niet meer kan verlaten (°_°).
Ik wil het systeem tijdelijk volledig uitschakelen maar met de code van het systeem lukt het me niet. De LED knippert veel te snel om accuraat de procedure te kunnen uitvoeren.
Eens tijdelijk uitgeschakeld kan ik op zoek naar de fout zonder het hele systeem er uit te moeten slopen.

Over de VTR ben ik me nog aan het verdiepen en zijn ook alle tips welkom.
Ex CBR looking for VTR

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 16 dec 2020 09:54

Mijn advies is om er mee naar een Spyball inbouwcentrum/dealer te gaan.
Je kan hem (tijdelijk) laten uitschakelen met een brug die je inplugt. Vaak willen ze je dat niet laten zien (diefstalgevoelig), maar er zijn er zat die dat wel doen. Uitbouw kost wel een paar uurtjes, en dus best wel wat geld.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Dirk_BE

Bericht door Dirk_BE » 16 dec 2020 19:38

Oké bedankt !!!
Ex CBR looking for VTR

Plaats reactie