Dat geeft niet, ik snap ook wel eens iemand niet.......Albert schreef:Ik zelf rij ook met diverse upgrades waaronder Hyperpro. Echter snap ik wel dat de meeste tevreden zijn met de standaard vering e.d. En dat ze ook tevreden zijn met een motor zoals die is. Ik weet dat jij een flink deel van je inkomsten eruit haalt, maar dat wil nog niet zeggen dat als iemand de motor laat zoals die is dat hij dan een goedkopere fiets had moeten kopen om daar wat aan te spenderen... De meeste rijden gewoon op een brommer zoals hij is, en meer zijn ze niet nodig..Frank Switser schreef:Laten we wel wezen, 380 Euro is veel geld (maar dat maakt het nog niet duur), dat klopt.Albert schreef:NEeeeeeeh 380 dat is een schijntje! Je kan er ook een maand van eten Frank.....
Maar als dat teveel geld is, dan rijdt je eigenlijk op een te dure motorfiets. Dan kan je beter een goedkopere motor kopen, en die aanpakken met het geld wat je overhoudt......
En ja, 380 Euro is inderdaad een schijntje als je het vergelijkt met wat je ervoor terugkrijgt. Het is VERREWEG de beste investering in een upgrade die je voor de BB doen kan. Het is net alsof je een andere motor terugkrijgt, hij lijkt wel 10 jaar jonger en 40 kilo lichter geworden.......
Om even kort te gaan; ik snap je niet!
Maar wat ik bedoel is dat je met dezelfde hoeveelheid te besteden geld meer kan doen. Goede vering zorgt inderdaad voor minder bandenslijtage (mits je niet sneller gaat rijden), maar veel belangrijker, het zorgt voort een VEEL kortere remweg. Bij 50 km/u sta je met goede vering op vergelijkbare motoren tussen de 6 en de 10 meter eerder stil dan met slechte vering. Die 6 meter kan heel veel geld en gezondheid betekenen.......
En de BB is vrij duur in onderdelen/slijtdelen, maar ook in brandstofverbruik. Ik ken BB-rijders die gemiddeld 1:10 rijden (het merendeel zit echter op 1:14-15). Met de huidige benzineprijzen scheelt dat t.o.v. een zuinige 600 al meer dan 1000 Euro per jaar bij normale kilometerstanden.