Bandenkeuze voor de Blackbird
Re: Bandenkeuze voor de Blackbird
@ Frank.. even snel gekeken: ik zie niet iets over het type staan.
Het betreft de ' standaard ' 2CT (sport/toer band) en dus niet de TRAIL of GT variant. Verbaast me dat de band zich nog zo goed heeft gehouden voor zoveel rechte km.. De GT zou een harder middenloopvlak hebben en zou het denk nog langer kunnen volhouden.
Leuk dat je even je ervaringen deelt Coyote. Interessant om de bevindingen zo te lezen...
Het betreft de ' standaard ' 2CT (sport/toer band) en dus niet de TRAIL of GT variant. Verbaast me dat de band zich nog zo goed heeft gehouden voor zoveel rechte km.. De GT zou een harder middenloopvlak hebben en zou het denk nog langer kunnen volhouden.
Leuk dat je even je ervaringen deelt Coyote. Interessant om de bevindingen zo te lezen...
Frank, ik las iets over de nieuwe Continental RoadAttack 2 EvO GT.
Any toughts icm de BB?
Any toughts icm de BB?
- Frank Switser
- Site Owner
Aangezien Continental Nederland in al haar wijsheid heeft besloten de buitendienstman te ontslaan (samen met de helft van de binnendienst van de motortak) is de communicatie minimaal. Ik heb er ook nog nooit vraag naar gekregen.....
Vanaf deze week is de Dunlop Roadsmart 3 verkrijgbaar, en als de eerste berichten kloppen wordt dat voor ons de beste band in het segment.
Vanaf deze week is de Dunlop Roadsmart 3 verkrijgbaar, en als de eerste berichten kloppen wordt dat voor ons de beste band in het segment.
- Frank Switser
- Site Owner
Duits info-video over de Roadsmart 3, deze ligt nu bij de dealers!
https://www.youtube.com/watch?v=0gR2zWG_IA4
https://www.youtube.com/watch?v=0gR2zWG_IA4
Kiek 's. Sterk verbeterd tov de 2? Die zijn bij mij nog lang niet af nl.
- Frank Switser
- Site Owner
Volgens Dunlop op alle fronten verbeterd, tussen een klein beetje en erg veel....
Met name de rij-eigenschappen bij (half-)versleten banden zou verbeterd moeten zijn.
Met name de rij-eigenschappen bij (half-)versleten banden zou verbeterd moeten zijn.
-
zwartevogelxx
Ik ben ook toe aan nieuwe banden binnenkortFrank Switser schreef: Vanaf deze week is de Dunlop Roadsmart 3 verkrijgbaar, en als de eerste berichten kloppen wordt dat voor ons de beste band in het segment.
Ik heb de test van de motoplus nog even gelezen en de roadsmart 2 eindigde in de onderste regionen.
Is de 3 zoveel beter dan?
De beste banden waren de Metzler z8 interact en de Pirelli Angel GT
Mijn eisen zijn
Goede grip en sturen op binnenwegen is zeer belangrijk
Rijden op snelwegen is al minder belangrijk en bij nat wegdek ook
Ik rij plm 2000 a 2500 km per jaar geen vakanties en alleen eigenlijk op provinciale wegen of kleiner dus ook slijtage is van minder belang
Ronald
- Frank Switser
- Site Owner
De Motoplus-test is de ingekorte en vertaalde test uit das Motorrad.
In die test kon je met het puntenaantal zien dat de "oude" Roadsmart 2 dicht op de huid van de winnaar zat, maar aangezien alle 6 geteste banden zeer dicht bij elkaar uitkwamen inderdaad als 4e eindigde.
Het grootste "probleem" van de DRSM 2 was dat de stuureigenschappen na enkele duizenden kilometers gebruik wat achteruit gingen. Met name dat punt is zeer sterk verbeterd (volgens Dunlop).
Daarnaast is de gebruikte motorfiets van behoorlijke invloed op de uitslag van de test.
De nieuwe vergelijkingstest zal madio Maart weer in Das Motorrad komen te staan. Motoplus volgt dan meestal 4 tot 6 weken later met hun vertaling/samenvatting.
In principe zijn alle moderne sport/toerbanden van de grote merken gewoon goed, en zijn de verschillen op details.
Een B-merk als de Nan Kang Roadiac is verleden jaar vergeleken met de grote merken, en scoorde vergelijkbaar met de vorige generatie van de topmerken op droog wegdek. In de regen bleven ze wel iets achter.....
Daarentegen scheelt het wel ca. 100 Euro per setje banden, dus zo'n 30%.
In die test kon je met het puntenaantal zien dat de "oude" Roadsmart 2 dicht op de huid van de winnaar zat, maar aangezien alle 6 geteste banden zeer dicht bij elkaar uitkwamen inderdaad als 4e eindigde.
Het grootste "probleem" van de DRSM 2 was dat de stuureigenschappen na enkele duizenden kilometers gebruik wat achteruit gingen. Met name dat punt is zeer sterk verbeterd (volgens Dunlop).
Daarnaast is de gebruikte motorfiets van behoorlijke invloed op de uitslag van de test.
De nieuwe vergelijkingstest zal madio Maart weer in Das Motorrad komen te staan. Motoplus volgt dan meestal 4 tot 6 weken later met hun vertaling/samenvatting.
In principe zijn alle moderne sport/toerbanden van de grote merken gewoon goed, en zijn de verschillen op details.
Een B-merk als de Nan Kang Roadiac is verleden jaar vergeleken met de grote merken, en scoorde vergelijkbaar met de vorige generatie van de topmerken op droog wegdek. In de regen bleven ze wel iets achter.....
Daarentegen scheelt het wel ca. 100 Euro per setje banden, dus zo'n 30%.
-
zwartevogelxx
Begrijp ik het goed Frank dat de Metzler z8 interact en de Pirelli Angel GT een goede keus zijn voor onze Blackbird met de "eisen" die ik stel? of nog even wachten op de Dunlop Roadsmart 3?
Ik heb ze toch pas begin april van je nodig
Ik heb nu nog de BT016 pro dus misschien is alles wel beter dan dat inmiddels
Ronald
Ik heb ze toch pas begin april van je nodig
Ik heb nu nog de BT016 pro dus misschien is alles wel beter dan dat inmiddels
Ronald
- Frank Switser
- Site Owner
Het zijn alle drie prima keuzes.
Wacht even tot april af, dan is er ook meer in de praktijk bekend van de Dunlop.
De BT016 is trouwens een sportband, de andere 3 zijn sport/toerbanden.
Wacht even tot april af, dan is er ook meer in de praktijk bekend van de Dunlop.
De BT016 is trouwens een sportband, de andere 3 zijn sport/toerbanden.