Pilot Pure vraagje

Jeroen

Re: Pilot Pure vraagje

Bericht door Jeroen » 08 nov 2012 13:00

I know, I know....
Net anderhalve meier verdient met de verkoop van mijn VFR clip-ons....
Die gaan in de spaarpot.
Maar ja...
Eerst weer een nieuwe achterband ufkors... Weg spaarcenten... :shock:

:D

Albert

Bericht door Albert » 08 nov 2012 20:27

NEeeeeeeh 380 dat is een schijntje! Je kan er ook een maand van eten Frank.....

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 09 nov 2012 09:42

Albert schreef:NEeeeeeeh 380 dat is een schijntje! Je kan er ook een maand van eten Frank.....
Laten we wel wezen, 380 Euro is veel geld (maar dat maakt het nog niet duur), dat klopt.
Maar als dat teveel geld is, dan rijdt je eigenlijk op een te dure motorfiets. Dan kan je beter een goedkopere motor kopen, en die aanpakken met het geld wat je overhoudt......

En ja, 380 Euro is inderdaad een schijntje als je het vergelijkt met wat je ervoor terugkrijgt. Het is VERREWEG de beste investering in een upgrade die je voor de BB doen kan. Het is net alsof je een andere motor terugkrijgt, hij lijkt wel 10 jaar jonger en 40 kilo lichter geworden.......
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Jeroen

Bericht door Jeroen » 09 nov 2012 10:56

Te dure motorfiets?
Ik heb het er op dit moment niet -en misschien wel nooit- voor over. Das heel wat anders.
Motor rijdt lekker zoals hij nu is. Dat dat (veel) beter kan snap ik. Maar dat wil niet zeggen dat ik op een voor mij te dure motorfiets rijdt.
Andere prioriteiten, huisjes, boompjes, beestjes ('ik hou niet van honden'). Dat werk.
Motorrijden is maar een hobby voor de leuk. Meer niet.
Zeker niet te duur die BB. ;)

Benzine, dat is te duur. :D

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 09 nov 2012 18:00

Maar dat is toch wat ik bedoel?
Ik heb het niet over de aanschafwaarde, een BB koop je tegenwoordig al vanaf 1500 Euro.
Maar het ding gebruiken, dat is duur. Onderdelen, brandstof, verzekering etc......

En dat is maar goed ook, anders zouden er allemaal arme sloebers bij ons exclusieve clubje komen....... :D
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

SR-71

Bericht door SR-71 » 09 nov 2012 19:38

Arme sloeber,, huh riep iemand mij?

;)

Albert

Bericht door Albert » 09 nov 2012 20:30

Frank Switser schreef:
Albert schreef:NEeeeeeeh 380 dat is een schijntje! Je kan er ook een maand van eten Frank.....
Laten we wel wezen, 380 Euro is veel geld (maar dat maakt het nog niet duur), dat klopt.
Maar als dat teveel geld is, dan rijdt je eigenlijk op een te dure motorfiets. Dan kan je beter een goedkopere motor kopen, en die aanpakken met het geld wat je overhoudt......

En ja, 380 Euro is inderdaad een schijntje als je het vergelijkt met wat je ervoor terugkrijgt. Het is VERREWEG de beste investering in een upgrade die je voor de BB doen kan. Het is net alsof je een andere motor terugkrijgt, hij lijkt wel 10 jaar jonger en 40 kilo lichter geworden.......
Ik zelf rij ook met diverse upgrades waaronder Hyperpro. Echter snap ik wel dat de meeste tevreden zijn met de standaard vering e.d. En dat ze ook tevreden zijn met een motor zoals die is. Ik weet dat jij een flink deel van je inkomsten eruit haalt, maar dat wil nog niet zeggen dat als iemand de motor laat zoals die is dat hij dan een goedkopere fiets had moeten kopen om daar wat aan te spenderen... De meeste rijden gewoon op een brommer zoals hij is, en meer zijn ze niet nodig..

Om even kort te gaan; ik snap je niet!

Burtonman

Bericht door Burtonman » 09 nov 2012 23:52

Luister ff mannen, één ding is zeer klaar en duidelijk, indien je iets koopt waar je (eigenlijk) geen geld voor over hebt, laat het dan en loop met die mensen die het wel kunnen betalen niet mee. Ik ken er genoeg die een dikke auto hebben met een gigantise lening die ze eigenlijk maar net kunnen opbrengen, maar als ze nieuwe banden moeten of een kleine beurt, dan loopt het zeker mis, ik koop banden die mss maar 5000 km meegaan MAAR weet wel dat die mij niet in de steek laten als ik ga rijden in de Eifel.
Wat zo een set kost speelt uberhaubt geen rol, want daar werk ik, en verdien ik voor.
Dus aub, geen BLASHO hier!!!
R.I.P.B.O.C.
Ach ROOD is niet mijn kleur........zal ik dan maar een RODE kopen !!!

Albert

Bericht door Albert » 10 nov 2012 07:16

haha Blasho....

Maare de BB is echt een knakenbak in aanschaf. En in onderhoud valt het ook wel mee. Het ding gaat (bijna) nooit stuk toch.
Ik rij nu al wat jaartjes Alfa en zit daar ook bij een club. Maare wat je daar soms leest is pas echt triest...Rotte bodems, gare krukaslagers, zeer hoog olieverbruik e.d.
Dan gaat je portomonnee pas op de kop.
Ik ben ook van mening dat de meeste mensen hier met een BB wel een setje banden kunnen betalen. Dus v.w.b. zullen er geen Blasho`s zijn hier.

Het ging er even om wat mensen over hebben voor upgrades en dat dat voor veel mensen niet noodzakelijk is. En Frank en ik elkaar niet helemaal begrijpen qua standpunt.

Maare nog Pilot Pure ervaringen hier met de BB? Of met de Bridgestone S20?

SR-71

Bericht door SR-71 » 10 nov 2012 10:49

Geen Blasho buiten het boc topic he ;)

Ik begrijp beide wel. een 97ér kost niet veel en omdat er weinig stuk gaat is dat ook niet duur. Maar een kettingset voor een BB of een 600 cc bijvoorbeeld zit wel verschil in.
Ik rij zo weinig dat de BB voor mij niet duur is, ik doe wellicht 3 jaar met een set banden (heb nu in 2 jaar 12.500 km gereden) denk best netjes voor de hobby. Sinds 19-05-11 km stand 41.500 zitten er MPR3 onder en nu zit ik op 50.500 en nog niet echt iets te zien aan de bandjes. Maar zodra ik ook maar 1% twijfel komen er nieuwe onder, remblokken heb ik ook net nieuw gekocht die doe ik voor en achter ook al zou achter nog 20% over hebben. Ik neem met banden en remmen geen enkel risico om een paar tientjes te besparen.

Wat ik gelezen heb is dat je door de betere vering ook minder slijtage hebt aan je banden, als dat al zo is dan is de meerprijs van een set hyperpro duurder dan wat vaker banden wisselen maar er zal ergens wellicht een kantelpunt komen. Maar dat de vering aanpassen de beste upgrade is weet ik wel, proefritten gemaakt op 3 BB's een was 2001 standaard, een 97ér met HP set en die ik nu heb 2001 met de 3d shock achter.
Waar ik het zeker mee merk is in een noodstop, met de standaard veer krijg je meer "klappen" in je stuur.

Ik weet niet of ik verschil merk tussen de standaard HP veer en de 3d. Daarvoor rij ik denk ik niet sportief genoeg, en iets wat goed is hoef ik niet aan te passen 8-)

Plaats reactie