Remschijven?
Re: Remschijven?
Dat is precies wat ik vertelde Frank, maar de buttons van Barry zijn niet open.
JE kan er dus geen boutje doorheen doen...
JE kan er dus geen boutje doorheen doen...
Ik heb het wiel er uit gehad vanochtend, die zgn buttons royaal ingespoten met wd40, daarna wat tikken van de rubberhamer op die buttons gegeven, vervolgens boodschappen gaan doen en meteen een flesje remmenreiniger gekocht, thuis weer een paar keer met de hamer staan tikken, alles ingespoten met remmenreiniger, weer met de hamer aan de slag, alles goed schoongemaakt en weer gemonteerd en in het korte testritje lijkt het probleem vrijwel geheel verdwenen.Ranjoles schreef:MIsschien toch eens heel goed schoon maken... tandenborstel, remreiniger, muscle power en een uurtje vrije tijd.
Kijken of dat beter wordt...
Met proberen is China ook groot geworden
Bedankt voor de tips allen, maar de remschijven stellen we nog even uit
Kijk...en met dat geld kan je hele leuke dingen doen.
Super dat het gelukt is, alleen WD40 op je of bij je schijven zou ik niet gedaan hebben
Veel plezier weer
Super dat het gelukt is, alleen WD40 op je of bij je schijven zou ik niet gedaan hebben
Veel plezier weer
ach, de remmenreiniger doet de rest he 
Ja weet ik ook wel.
Er zijn ook mensen die inderdaad na het schoonmaken van de buttons die zelfde dingen nog even voorzien van een drupje WD40 omdat ze denken dat dit dan lekker smeert.
Zou ik niet doen, want als je dan gaat rijden vliegt die olie door de middelpunt vliegende krachten over je schijven heen.
Kan je net gebruiken in een stevige stop....
Er zijn ook mensen die inderdaad na het schoonmaken van de buttons die zelfde dingen nog even voorzien van een drupje WD40 omdat ze denken dat dit dan lekker smeert.
Zou ik niet doen, want als je dan gaat rijden vliegt die olie door de middelpunt vliegende krachten over je schijven heen.
Kan je net gebruiken in een stevige stop....
Ik heb ze na het ritje nog even ingespoten met remmenreiniger om de laatste restjes wd40 te laten verdwijnen. 
Het reinigen is echt een terug kerend klusje. Iedere rit ongeveer...
Toch maar shoppen voor een nieuwe set dus.
Toch maar shoppen voor een nieuwe set dus.
Ik heb nu een aanbieding gekregen van Jos Smits voor een set Nissin schijven incl remblokken totaal € 381.
Lijkt mij best een nette prijs gezien ik meestal pprijzen van lm. €200 hoor voor 1 schijf.

Lijkt mij best een nette prijs gezien ik meestal pprijzen van lm. €200 hoor voor 1 schijf.
- Frank Switser
- Site Owner
LET OP: de schijven van Jos Smit komen NIET bij Nissin Europa vandaan (zegt de importeur mij), en zijn dunner dan de originele Nissins.BarryXX schreef:Ik heb nu een aanbieding gekregen van Jos Smits voor een set Nissin schijven incl remblokken totaal € 381.
Lijkt mij best een nette prijs gezien ik meestal pprijzen van lm. €200 hoor voor 1 schijf.![]()
![]()
Met enige druk vanuit mijn kant kan ik meestal de originele Nissins via de importeur voor dezlfde prijs leveren. Er blijft dan niet veel over, maar je krijgt tenminste wel het product dat je verwacht.