even voorstellen

Stel jezelf eens voor
BigJim

Re: even voorstellen

Bericht door BigJim » 07 mar 2013 10:21

tuut schreef:Jazeker ik rij bijna alleen in duitsland ik woon 1km van de grens af de laatste keer dat ik in nederland heb gereden was naar rotterdam met een stel vrienden om een blackbird te kopen voor een van hun,en op de terug weg binnendoor zaten we in tilburg op de streekweg,echt een brede weg waar 80 mocht gereden worden en mijn vriend dacht effe kijken hoe dat loopt zon bb en toen zijn we (mijn vriend) gelaserd met resultaat dat we met zijn drieen het rijbewijs mochten inleveren(183km) deze zaak loopt nog want volgens onze advocaat mag alleen de eerste een boete krijgen.
We zijn in breda naar de raadkamer geweest na 7 weken en alle drie ons rijbewijs terug :D :D :D :D was eigenlijk 4 maanden
de zaak zelf moet nog voorkomen
word vervolgd!!
Groetjes Ruud.
Hoi Ruud.
Ik hoop dat het gaat meevallen maar ik heb een soortgelijk akkefietje gehad.
Zijn jullie staande gehouden of was dit 'na afloop'??

tuut

Bericht door tuut » 07 mar 2013 16:06

We zijn staande gehouden en mochten ons rijbewijs dus gelijk inleveren,maar volgens onze advocaat en een hoofdagent die zelf tien jaar leider is geweest van een verkeersteam had dit niet gemogen,ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Ruud.

BigJim

Bericht door BigJim » 11 mar 2013 09:39

tuut schreef:We zijn staande gehouden en mochten ons rijbewijs dus gelijk inleveren,maar volgens onze advocaat en een hoofdagent die zelf tien jaar leider is geweest van een verkeersteam had dit niet gemogen,ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Ruud.

Ja, graag.
Wij hebben een boete moeten betalen van 700 ieders (geklokt op 170 waar 80 mocht) en waren ons rijbewijs ook een poosje kwijt...

SR-71

Bericht door SR-71 » 11 mar 2013 17:04

:shock: 700 euro... en 2 maanden fietsen gok ik?..Het blijft me elke keer weer verbazen. Als je in Haren een auto in de fik steekt en de boel loop op de ruien om de politie aan te vallen krijg je 240 uur schoffelcursus en 1000 euro schadevergoeding betalen aan de man van wie ze die auto in de fik hebben gezet.

http://www.telegraaf.nl/feed/21374694/_ ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

fout is fout, maar de verhoudingen van straffen zijn totaal zoek.

tuut

Bericht door tuut » 11 mar 2013 19:49

Ben ik helemaal met je eens,een kennis van me pakte ze met de motor buiten de kom 78km te snel hij moest dik 1700 euro betalen en een paar maanden rijbewijs kwijt.
Ik had zelf afgelopen zomer ook wat leuks,ik kom s,morgens om acht uur uit de sportschool is er iemand bezig mijn scooter te jatten het contact slot had hij al open gebroken,dus ik hou hem zelf aan zeg maar...
hij had zijn gezicht een beetje open tegen de tijd dat de politie er bij was, er was gelukkig een vriend bij me die kon getuigen dat hij zich hevig verzette.............. ;) ;)
ik hoor van de agente later dat het een veel pleger was en ze zei tussen neus en lippen door wel blij te zijn dat hij eens een keer de verkeerde! tegen het lijf liep,maar om een lang verhaal kort te maken kreeg hij zogoed als geen straf(taakstrafje) en ik kon mijn schade zelf betalen.

BigJim

Bericht door BigJim » 12 mar 2013 02:03

SR-71 schreef::shock: 700 euro... en 2 maanden fietsen gok ik?..Het blijft me elke keer weer verbazen. Als je in Haren een auto in de fik steekt en de boel loop op de ruien om de politie aan te vallen krijg je 240 uur schoffelcursus en 1000 euro schadevergoeding betalen aan de man van wie ze die auto in de fik hebben gezet.

http://www.telegraaf.nl/feed/21374694/_ ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

fout is fout, maar de verhoudingen van straffen zijn totaal zoek.
Ja, standaard was het 4 maand...maar we kregen ons rijbewijs terug na 5 weken...Daar liet de OvJ het ook bij..
Maar je hebt gelijk....de verhoudingen zijn inderdaad zoek...
Willekeur van een rechter denk ik...Of OvJ...

BigJim

Bericht door BigJim » 12 mar 2013 02:05

tuut schreef:Ben ik helemaal met je eens,een kennis van me pakte ze met de motor buiten de kom 78km te snel hij moest dik 1700 euro betalen en een paar maanden rijbewijs kwijt.
Ik had zelf afgelopen zomer ook wat leuks,ik kom s,morgens om acht uur uit de sportschool is er iemand bezig mijn scooter te jatten het contact slot had hij al open gebroken,dus ik hou hem zelf aan zeg maar...
hij had zijn gezicht een beetje open tegen de tijd dat de politie er bij was, er was gelukkig een vriend bij me die kon getuigen dat hij zich hevig verzette.............. ;) ;)
ik hoor van de agente later dat het een veel pleger was en ze zei tussen neus en lippen door wel blij te zijn dat hij eens een keer de verkeerde! tegen het lijf liep,maar om een lang verhaal kort te maken kreeg hij zogoed als geen straf(taakstrafje) en ik kon mijn schade zelf betalen.
Te erg voor woorden dit....
Had ook ooit een poging om mijn bird te jatten, verijdeld......Ze hadden niets beter te doen dus ze kwamen even kijken maar daar het hield het ook mee op.......
Politie.....Hmmmpf..

Ed Grimme

Bericht door Ed Grimme » 12 mar 2013 08:36

Het is niet alleen de politie, maar ook onze fijne volksvertegenwoordiging die de boetes vaststelt.
De willekeur is dramatisch en de boetes zijn buiten alle proporties. Hoe zou het toch komen dat niemand de politie nog serieus neemt.
Nu gaan ze nieuwe pakjes aantrekken om meer respect af te dwingen. hahaha lutsers zijn het. En dan vooral de politiebazen. Ik denk dat de gemiddelde zichzelf respeceterende agent op straat ook niet echt lekker meer in zijn vel zit door al deze onzin.
beam me up, there is no intelligent life down here.Afbeelding

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 12 mar 2013 20:20

het erge ervan is dat er bij meerdere verhogingen al toegegeven was dat het was om een begrotingsgat te dichten... dat ze niet eens meer pretenderen dat het met veiligheid te maken heeft zegt alles toch!
2018 KTM Super Duke GT

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 13 mar 2013 09:25

En toch is het onzinnig om het de politie te verwijten. Zij zijn verplicht om hun werk te doen.
Als ze een forse verkeersovertreder laten lopen lopen ze het risico op zware sancties.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie