Brandstof

Frank Switser
Site Owner

Re: Brandstof

Bericht door Frank Switser » 24 apr 2012 09:23

BBirdy schreef:
Frank Switser schreef:EDIT Moderator: brandtstof > brandstof

Oh :oops:
Geef nie hooor........, ikk mak ok welleens un fautje......... :D
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 24 apr 2012 22:23

nu we het toch over brandstof hebben.

wat tanken jullie in duitsland ik zie daar nog hogere octaan gehaltes, kun je daar beter van af blijven of kun je dat ook tanken??

ik tank daar gewoon de 95 of 98 bleifrei of super
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 24 apr 2012 22:31

Ik tank dan wel octaan 100... Gaat ie lekker hard op :)
2018 KTM Super Duke GT

Gerkenator

Bericht door Gerkenator » 24 apr 2012 22:40

is dat niet hetzelfde als vol syntheet olie in je blok gooien terwijl je normaal al 50.000km op half syntheet rijd.
kans op hoger verbruik en lekkages?

want volgens mij verander je je smering en brandstof-loop toch ook een beetje op die manier?
Als ik de grens passeer naar Belgie, stijgt het gemiddeld IQ per persoon in beide landen.
Afbeelding

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 24 apr 2012 22:58

Valt wel mee denk ik...
2018 KTM Super Duke GT

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 25 apr 2012 10:30

Een hoger octaangetal (geen gehalte) betekend niet dat de benzine beter is, of dat hij beter verbrand........
Simpel gesteld liep men op een gegeven ogenblik tegen het probleem aan dat bij een hogere compressie en hogere temperatuur van modernere motorblokken de benzine al spontaan ging ontbranden voordat de bougie vonkte. Je kreeg dus verbranding voordat de zuiger op zijn ideale punt was aangekomen, waardoor er al tegendruk ontstond voordat de zuiger boven was. Dit heet pingelen (heeft niets met Johan Cruijff te maken...).
Door brandstofaanpassingen te doen kon men een brandstof maken die minder gevoelig is voor pingelen. Hoe hoger het octaangetal, hoe minder gevoelig......
Als het goed is zouden wij met de BB geen verschil moeten merken tussen Euro en benzine met octaangetal 100. Merk je wel verschil, dan kan het zijn dat je veel koolstofafzetting op de kleppen hebt. Dat koolstof blijft gloeiend heet, en kan dus ook premature verbranding veroorzaken. Een brandstofreinigingstoevoeging is dan zeer wenselijk....... (bijvoorbeeld System Guard van Motorex)
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Burrito
Site Admin

Bericht door Burrito » 25 apr 2012 13:06

Zowel met de motor als met de auto merk ik verschil tussen de premium brandstoffen of de "normale" euro 95... of dat dan precies met het octaan te maken heeft of andere toevoegingen weet ik niet, maar de motoren lopen lekkerder en zuiniger, met meer vermogen.
2018 KTM Super Duke GT

Plaats reactie