elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Bericht door Frank Switser » 23 sep 2015 13:18

Helaas niet zo geweldig.......

Ik ben gisteren teruggekomen van onze vakantie in/naar de Franse Alpen met 3 Blackbirds.
Dag 1 via de snelweg tot aan Baden Baden, daarna via de Schwarzwalder Hochstrasse naar het zuiden.
Dag 2 via binnenwegen door Zwitserland naar de Franse Alpen
Dag 3 - Dag 9 verder naar het zuiden via Route Napoleon (nooit doen, doodsaai!), via Cannes, Nice en Monaco (heel erg druk!) langs de Middellandse zee naar het zuidelijkste puntje van de Route des Grandes Alpes, en dze noordwaards gevolgd. Ook even naar Aple d'Huez geweest (niet veel aan en uitgestorven) en de Lacets de Montvernier gereden (aardig, maar kleiner/korter dan ik dacht).
Dag 10 naar de Zwitserse snelweg zonder tolvignet via Duitsland in 9 uur naar huis gereden.

Het weer was soms prima, maar ook (aan de Middellandse zee) snikheet, en soms ijskoud (op de Galibier was het 3 graden, en de mist kwam razendsnel opzetten). Een forse regenbui van een uurtje gehad, en een paar keer spetters.

Helaas is de vakantie mij zwaar tegengevallen, met name doordat mijn schokbreker al de tweede dag begon te lekken. Behalve af en toe olie op de achterband (glijdt prima trouwens), namen de stuureigenschappen drastisch af, en sloeg de laatste dag de vering regelmatig door tot aan het einde van de veerweg. Door deze klappen zijn mijn koplamp en claxon ook gesneuveld (althans ze doen het niet meer). Erg leuk in het donker......

RdGA is zeker een aanbeveling, maar de wegen zijn vrij slecht, is mij (nogal nadrukkelijk) opgevallen.......

Korte preview van gemaakte video-opnamen: https://www.youtube.com/watch?v=u52_nylDLH4
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Red Boll
Berichten: 253
Lid geworden op: 07 jun 2013 12:42

Re: elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Bericht door Red Boll » 23 sep 2015 19:17

Leuke beelden! Jammer van de schokkende ervaring.
Boll to the bone | http://www.redboll.nl | "Born-again-rider"

Sjoerd
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 aug 2015 14:36

Re: elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Bericht door Sjoerd » 23 sep 2015 22:38

inderdaad; mooie beelden zeg! Dat moet het leed wel een beetje verzacht hebben ;)

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Bericht door Frank Switser » 24 sep 2015 09:43

O, ik heb mij wel vermaakt hoor. Maar het was door de omstandigheden niet zoals ik gehoopt had......
En ja, de omgeving is prachtig. Mooier dan de Dolomieten (waar ik nu ongeveer 12 keer geweest ben), maar daar is het asfalt echt beter.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: elektronisch of toch brandstof /carburateur probleem?

Bericht door Superb » 25 sep 2015 07:42

Frank in het buitenland deel 13 :o

Nou je hebt wel wat beleefd! Gelukkig niks stuk wat niet vervangen kan worden.

Plaats reactie