Met trots presenteer ik u...

Stel jezelf eens voor
Albert

Re: Met trots presenteer ik u...

Bericht door Albert » 16 jan 2014 19:14

Medic-XX schreef:Als het complete 5 stappen plan volgt van Meguiars krijg je de mooiste diepe glans.
Wassen
Kleien
Detailen
cleaner wax
Wax laag.

+1 5 stappenplan.

En haal een gerenomeerd merk als mequiaers, poorboys, cartec oid. Niet naar de halfords gaan, die is te duur en heeft vaak niet de juiste produkten. Met WD40 poetsen kende ik nog niet. Ketting en kettingwielen maak ik wel schoon met WD40.

Titanibird

Bericht door Titanibird » 16 jan 2014 19:27

Sjongejonge 5-stappen om een motor mooi glimmend te krijgen... Niet een beetje commercieel??? Jullie zullen het wel weten.

Ik ga meestal naar Rijsbergen. Daar krijg ik nog korting ook.
Keep The Rubber Down Met trots presenteer ik u...

Albert

Bericht door Albert » 25 jan 2014 16:04

Rijsbergen? Als zijnde het dorp? Ik ken het bedrijf niet. Tja 5 stappenplan. Misschien wat commercieel, maar de profi`s doen het ook zo. Het is de enige goede manier om een schitterend resultaat te krijgen. Kijk maar eens op carclean.nl ;)

SR-71

Bericht door SR-71 » 25 jan 2014 21:06

Rijsbergen is een auto onderdelenbedrijf uit "onze" regio http://www.cartal-rijsbergen.nl/ maar ze zijn bezig heel groot te woorden.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 26 jan 2014 15:18

Titanibird schreef:Sjongejonge 5-stappen om een motor mooi glimmend te krijgen... Niet een beetje commercieel??? Jullie zullen het wel weten.

Ik ga meestal naar Rijsbergen. Daar krijg ik nog korting ook.
Het is maar net wat je wil.
Ik ben geen poetser, dus ik doe het zo snel mogelijk om een redelijk resultaat te krijgen.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Titanibird

Bericht door Titanibird » 26 jan 2014 15:25

Ah, ik ga voortaan wel poetsen met Turtle wax, die groene fles. Ik ben ook nog op zoek naar een manier om metalen delen als nieuw te krijgen. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat ik dit het beste kan doen door te polijsten. Alleen zijn die polijstmachines zo groot, en het gaat mij om de delen zoals die enkelbeschermers of de brug naar het achterwiel, die zijn bij mij nu wat bevlekt/verweert en ik krijg dat met wax niet mooi zilver.

Ik ben gaan kijken naar schijven voor op mijn boormachine, maar ik weet niet of dat werkt omdat het bij polijsten om toeren gaat... Iemand hier ervaring meer / advies / tips?

SandervB

Bericht door SandervB » 26 jan 2014 20:22

Afbeelding

Werkt daar ook erg goed voor.

(en dat zeg ik niet alleen maar omdat dit ook mijn werkgever is ;) )

Titanibird

Bericht door Titanibird » 26 jan 2014 21:48

Bedankt voor de tip! Net ff aan mijn vriendin gevraagd... we hebben het gewoon in de kast staan! Dinsdag ff proberen.

Frank Switser
Site Owner

Bericht door Frank Switser » 27 jan 2014 11:33

Turtle wax is niet voor het poetsen, alleen voor de glans en waxlaag na het poetsen.
Daarnaast heeft het een enorm groot nadeel, het droogt wit op. Ik kan aan de BB's altijd goed zien wie Turtle-wax gebruikt heeft, je ziet altijd witte restanten in de kieren tussen de kuipdelen, en vooral in de kuipschroeven (in de gaatjes blijft de wax prima zitten).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Medic-XX

Bericht door Medic-XX » 28 jan 2014 09:35

Als je bv je voorpoten mooi wil krijgen zou ik niet met staalsponsjes te keer gaan. Neem gewoon het super fijnste waterproofschuurpapier goed nat polijsten. En daarna een juiste bv Peek polish en dan poetsen voor je leven. Anders een klein zacht polijst schijfje kopen voor in de boormachine en poetsen maar en daarna altijd ff met de hand napoetsen

Plaats reactie