LED richtingaanwijzers met Daylight running lights

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: LED richtingaanwijzers met Daylight running lights

Bericht door Superb » 23 mei 2015 20:00

@Burrito: Dank voor je uitleg. in gemonteerde toestand zie je vrij weinig van beschadigingen. Het plastic rondom de bevestigingsgaten is echter deels tot helemaal verdwenen. Die rubber busjes met metalen inserts zitten nog maar op 1 bevestigingsgat, dus dat is een goeie om hier andere voor te halen. Vind het maar niks die beschadigingen dus er komt ws toch ook een nieuwe ruit op.

Ik neem aan dat Frank die busjes heeft liggen? Desnoods demonteer ik het ruitje volgende week en rij er dan ff mee langs Purmerend. Morgen eerst motor elfsteden.

@Gerke: door het ruitje te monteren kon ik de witte constante stroomdraden heel gemakkelijk koppelen en verder leiden. Geen gepriegel daardoor. Maar ik begrijp dat je bb het weer doet?

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: LED richtingaanwijzers met Daylight running lights

Bericht door Superb » 24 mei 2015 07:03

@dbloem88: kijk, zo zit de unit in de spiegelkap. Slechts 2 schroefjes en de stekker van de unit sluit je zo aan op de bedrading. De witte constante plusdraad wordt meegeleverd incl. stekkertje. Die draad schuif je zo door de zwarte sok die rond de aanwezige bedrading zit. Het uiteinde daarvan zit direct onder het kuipruitje waar je even voeding moet zoeken voor de witte constante plus en klaar:
Afbeelding

Ik had nog wel een probleempje na montage. Indien richting naar links ingeschakeld, begon alleen de witte dagrijverlichting te knipperen en de oranje ledjes deden niks. Na veel meten kwam ik erachter dat de bruine en blauwe draad van de stekker aan de linker richtingaanwijzer waren omgedraaid. Verlijmde stekker natuurlijk, maar na wat prutsen zag ik dat de pinnetjes in de stekker met een plastic weerstandje op hun plaats werden gehouden. Met een geavanceerde spijker kon ik die blokkeren en de draden met pinnetjes omwisselen en nou werkt alles naar behoren.

Wel weer alles los moeten halen maar hierdoor kon ik het kuipruitje ff fotograferen. Zo zien de bevestigingsgaten in het kuipruitje er uit:

Linkerzijde:
Afbeelding[/url]

Rechterzijde:
Afbeelding[/url]

In gemonteerde toestand zie je er helemaal niks van, maar het is zo bros als wat rondom die gaten.

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: LED richtingaanwijzers met Daylight running lights

Bericht door Frank Switser » 24 mei 2015 18:45

Superb schreef:Frank mijn puig double bubble blijkt wel behoorlijk kapot bij de onderste 4 bevestigingspunten. Ik kreeg de twee onderste rechtsvoor al niet eens meer goed vast. Bummer. Heb je een andere op voorraad? Bevalt mij verder prima, of is een zero gravity een betere keus?
Volgens mij heb ik alleen een Puig op voorraad, maar ik zal dinsdag even kijken al ik er aan denk.
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Plaats reactie