inhouden/stotteren

Michael
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 dec 2012 15:14

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Michael » 10 jun 2013 13:12

hier de foto van het gescheurde membraam.... :D
20130609_164311.jpg
Benzine membraam
20130609_164311.jpg (93.03 KiB) 8852 keer bekeken

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Frank Switser » 11 jun 2013 09:09

Je kan hem simpel via mijn webshop bestellen, en hij is op voorraad.
http://www.afsmotorparts.nl/index.php?r ... bbM8ef0FEo" onclick="window.open(this.href);return false;
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Ed Grimme
Berichten: 191
Lid geworden op: 08 apr 2010 12:52

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Ed Grimme » 13 jun 2013 08:58

Frank Switser schreef:Begin eerst eens met een flesje brandstofreiniging toe te voegen (Motorex System Guard of Forte o.i.d.).
De moderne benzines zijn een aanslag op onze motoren, ik kom steeds meer problemen hiermee tegen.
Done Frank, het is idd minder geworden maar na 30 km met de reiniger te hebben gereden nog niet helemaal weg. Ik ga de fiets eens op de testbank zetten en kijken naar de afstelling. Denk dat ie toch wat te arm staat.
beam me up, there is no intelligent life down here.Afbeelding

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Superb » 05 mei 2019 18:45

Even dit topic nieuw leven inblazen. Onderweg naar de meeting in Winterberg hield mijn bb ermee op na zwaar stotteren. Nadat de ANWB de bb heeft thuisgebracht zijn er een nieuw omwikkelde dynamo, nieuwe sr en nieuwe accu ingezet. Alles was naar z’n grootje. (Alles nog maar 2 jaar oud).

Het zware stotteren is echter gebleven. Er is bijna niet mee te rijden. Komende donderdag 8 mei gaat hij op de testbank bij no limits in Roden. Hoop dat we erachter kunnen komen wat het is. Met een beetje pech moet er een nieuwe pc op. Maar zal de diverse oorzaken die in dit topic voorbij kwamen, ook meenemen. Ben benieuwd.

mean-machine
Berichten: 196
Lid geworden op: 27 jan 2019 12:25

Re: inhouden/stotteren

Bericht door mean-machine » 05 mei 2019 20:27

Heel vervelend.
Sterkte met een goede afloop!
Honda BB 2004 en Yamaha FZ750 1985

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Superb » 06 mei 2019 08:51

Tnx mm. We gaan het zien.

Speedy70
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 mei 2017 16:58

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Speedy70 » 06 mei 2019 11:16

Succes, bij mijn VF was het ooit een keer de CDI unit dacht ik.
XX1100 2000 #bluebird

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Superb » 07 mei 2019 07:42

Kan natuurlijk ook nog ja

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Frank Switser » 07 mei 2019 09:26

Waardeloos......
Maar wat meet je nu?
En wat is er geconstateerd aan de oude onderdelen? Verbrande stekkers/bedrading etc.......

Het stotteren kan ook komen door een kapotte brandstofdruksensor. Die gaan momenteel bij bosjes kapot vanwege de alcohol in de nieuwe benzine (sinds 1 Januari zit in alle benzines alcohol).
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Gebruikersavatar
Superb
Berichten: 320
Lid geworden op: 01 dec 2014 19:17

Re: inhouden/stotteren

Bericht door Superb » 09 mei 2019 14:36

Hoi Frank. Ik ben er zelf niet mee aan de slag geweest, maar weet dat er wel bruine aanslag bij de stekkers zat tussen de dynamo en SR die er 2 jaar geleden zijn op gekomen. Ben vanmorgen bij no limits geweest, maar ik heb blijkbaar een verouderde PC III waardoor hij geen koppeling kreeg met zijn eigen nieuwere software. Dus weinig kunnen testen met uitzondering van het mengsel. Dit stond goed afgesteld over het hele toerental bereik. Wel geboomd over de mogelijke oorzaken. Dit kunnen de bougiekabels zijn, CDI, bobines, injectiesysteem, de PC zelf of bedenk het maar. Wordt dus frustrerend, mogelijk langdurend en daardoor potentieel kostbaar trial&error werk.

Het stotteren treed vaak op bij constant toerental. Dit kan bij 2.000 toeren zijn maar ook tussen 4.000-6.000 toeren. Als je volgas geeft, dan stottert ie niet meer. Net of trek je hem dan door de storing heen. Kapotte brandstofdingsensor ligt wat minder voor de hand omdat die pas bij gasgeven en hogere toeren onder druk komt te staan. Ik heb ook nooit iets anders dan V-power of excellum getankt.

Op de heenreis stotterde hij 2x lichtjes maar de laatste 25 km op de terugreis was er bijna niet mee te rijden en begon het rode FI lampje ook te branden gedurende de letterlijk laatste kilometer.

Heb nu een afspraak gemaakt bij Ten Kate Nieuwleusen. Daar hebben ze alle testmogelijkheden en mogelijke onderdelen zo liggen. Ik verwacht dat zij vanwege de beschikbare kennis sneller tot de kern komen. Eerst gaat de PC eraf en kijken ze of het stotteren dan afgelopen is. Hoop dat ze er snel achterkomen. Zaterdag maar met een aanhangertje die kant op. Moet niet te lang duren dit gekut.

Plaats reactie