Blackbird start (soms) niet

Plaats reactie
Super 7
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:58

Blackbird start (soms) niet

Bericht door Super 7 » 14 jun 2018 10:07

Hoi allemaal!
Mijn naam is Francesco en ik ben sinds 1,5 week de gelukkige bezitter van een Blackbird uit 2000. Zwart, zonder kat en dus de volle bak aan pk's. Hiervoor heb ik 15 jaar ZZR 1100 gereden. De Blackbird heb ik vier jaar geleden "gespot" bij Overkamp Motoren in Delft. Ik heb toen gezegd tegen de eigenaar dat als hij hem ooit weg zou doen, hij als eerste aan mij moest denken. En nu.... 4 jaar later is die eindelijk van mij.
De motor heeft de laatste jaren nauwelijks gereden. De vorige eigenaar heeft een nekhernia en reed daarom nauwelijks meer met de Blackbird.
De afgelopen week ben ik er met regelmaat op uit gegaan. Het verschil met de ZZR is dat de Blackbird het vermogen wat beschaafder opbouwt en hij een stuk makkelijker stuurt. Wel zou ik graag nog de iets hogere clipons monteren om een tikje meer comfort te krijgen. Ik begrijp dat je dan die van de VFR moet hebben. Mocht iemand die hebben liggen dan hoor ik het graag.
De Blackbird heeft echter al twee keer het volgende euvel vertoont:
Hij start niet, maar startmotor draait wel rond. Het rode FI lampje dat na een paar seconden normaal gesproken uit gaat blijft branden. Ik hoor het brandstofpomprelais niet klikken en de brandstofpomp werkt niet. Duidelijk is het dat de motor geen brandstof krijgt.
Na een keer contact uit en aan hoor ik het relais weer, loopt de brandstofpomp en start de motor weer.
Bij de Honda dealer kreeg ik de tip de kill-switch met contact spray te behandelen net als de schakelaar vd zijstandaard.
Zelf denk ik aan het relais vd brandstofpomp of wellicht het contactslot.
Kabelboom heb ik op diverse aansluitingen gecontroleerd. ik heb geen sporen van corrosie aangetroffen op stekkeraansluitingen e.d. Wat verder "raar" is dat ik de stekker niet kan vinden in de kont vd motor die je door moet verbinden om foutcodes uit te lezen. Ook de Honda monteur heeft met me mee gekeken. Ik heb zelfs het kontje gedemonteerd om alles goed in beeld te krijgen. Helaas kan niemand die stekker vinden.
Die optie vervalt vooralsnog dus.

Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen. Dat ik in de toekomst na een terrasbezoek gewoon op kan stappen, starten en weg rijden.

Mvrgr
Francesco

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Blackbird start (soms) niet

Bericht door Frank Switser » 15 jun 2018 09:31

Ik denk zelf ook/vooral aan de HISS (Honda Ignition Security Service).
Mijn 2000-model heeft er ook wel eens last van waar mijn 1999 en 2004 modellen er geen last van hebben.
Probeer je reservesleutel eens, kijk of het daar ook mee gebeurd.

Zit er een alarm in de BB, of heeft die er in gezeten?
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Super 7
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:58

Re: Blackbird start (soms) niet

Bericht door Super 7 » 15 jun 2018 11:55

Hoi Frank,
Dank voor je reply. Ik ben juist na aanschaf de reservesleutel gaan gebruiken omdat die nog helemaal vrij van slijtage was. Ik ga de "oude" sleutel weer proberen. Er heeft alarm in gezeten, zover ik kan zien zijn alle onderbroken draadjes gesoldeerd en van een krimpkousje voorzien.
I keep you informed!

Super 7
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:58

Re: Blackbird start (soms) niet

Bericht door Super 7 » 17 jun 2018 18:00

De originele sleutel weer in gebruik en relais vd brandstofpomp gewisseld met die van de koplamp. Zijn dezelfde relais. Tot dusver geen problemen gehad. Fingers crossed!

Gebruikersavatar
Frank Switser
Site Owner
Berichten: 2503
Lid geworden op: 13 aug 2009 10:50

Re: Blackbird start (soms) niet

Bericht door Frank Switser » 18 jun 2018 09:31

Mooi zo.
Check dan wel steeds even of je koplamp het nog doet..... :-)
The best thing to wear is a smile!

WWW.AFSMOTORPARTS.NL

Super 7
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 jun 2018 19:58

Re: Blackbird start (soms) niet

Bericht door Super 7 » 03 sep 2018 17:02

Probleem is uiteindelijk niet meer voor gekomen.

Plaats reactie